اپیزود

چیزی که می فهمم ( فک کنید توییتره )

اپیزود

چیزی که می فهمم ( فک کنید توییتره )

تشنمه ..

پنجشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۰۵ ق.ظ

سلام..

ماه رمضان هست و می دانم همه شما دوستان عزیزم مشغول عبادت هستید و روزه می گیرید. بعضی وقت ها شده سحری یک کباب چرب و شور بخورید؟ و صبح بروید به بانک و بعد بروید اداره . در اداره به شما دو تا ماموریت خوشگل بدهند و شما را در گرما در شهرتان بیرون از اداره بفرستند؟ اگر شده کافیست تصور کنید ... به اداره باز می گردید و در گرما با اتوبوس نیز به خانه برمی گردید .. گرسنه نیستید ... اما ... چرا ... خیلی تشنه هستید . به حدی که حتی نمی توانید بنشینید... درست است؟

فرض کنید روزی قوانین تغییر کنند و به شما می گویند شما مجاز به خوردن غذا هستید اما حق خوردن غذاهای آب دار و یا اصلا آب را ندارید؟ فکرش را بکنید که تشنگی چقدر سخت است .. اگر آب نباشد چقدر سلامت در خطر است. همانطور که می دانید زنگ خطر کم آبی دیگر به صدا در آمده .. خیلی از ما هنگام مسواک زدن آب را باز می کنیم .در حمام دوش آب را باز می کنیم و مشغول کف زدن و شامپو زدن می شویم و نیم ساعت برای ماساژ هر شامپو آب را باز نگه می داریم . شده حوصله جارو نداریم و حیاط را با آب جارو می کنیم ! شده وسواس داریم و روزی بیست بار حمام می رویم . شده صد بار ماشین را می شوییم. و شده یک عدد جوراب را می اندازیم در ماشین لباسشویی. شده هر بار استخر را پر می کنیم برای نیم ساعت آب تنی برای یک نفر .. تا هم یکی به ما اعتراض می کند می گوییم که به تو چه ربطی دارد .. پول آب را می دهم .. اما بعضی چیزها دیگر با پول دادن بر نمی گردد . شما نمی توانید دستگاهی بسازید که از طرفی درونش پول وارد شود و از طرف دیگر آب به شما تحویل بدهد . بعضی منابع تجدید ناپذیر کشور هستند .. سرمایه ملی هستند . شما نمی توانید آنها را شخصی اصراف کنید.

بیایید ما جوانان .. ما وبلاگ نویسان و ما نسل پیشرفته قرن بیست و یکی ... یک حرکتی رو شروع کنیم. بیایید دست تو دست هم بدیم ... فرض کنید یک روز آب تموم بشه .. واقعا سخته ... حتی یک لحظه بهش فکر کردن هم عذاب آوره . بیایید همه باهم دست در دست هم بدیم .. و این مساله رو حلش کنیم .ما که امکانات اطلاع رسانی داریم. و به قول خودمون نسل نو و نسل اینترنت دیده هستیم . بیایید با این حرکت از تمام شدن آب جلوگیری کنیم.

تنها کافیست این مطلب را در وبلاگت،سایت ات،صفحه اینستاگرام و یا فیس بوک ات منتشر کنی.چون متن طولانیست می توانی لینکش رو هم بذاری . فقط این متن رو پخش کن و به همه سفارش کن که قراره دست تو دست هم بدیم و نذاریم آب تموم بشه..

ضمن کپی کردن این متن خودمون رو اصلاح کنیم .دیگه با شیر باز مسواک نزنیم .در حمام آب را باز نگذاریم.موقع ظرف شستن با آب باز ظرف نشوییم . و اگر کسی را دیدیم تذکر بدهیم .. بفهمانیم که اگر روزی این آب نباشد .. زندگی وجود نخواهد داشت. نیازی نیست این متن را کپی کنی .. خودت به زبان شیرین خودت بنویس .. فقط بگو که متن تو را نیز کپی کنند و همه دست در دست هم بدیم .. تا این معضل بزرگ رو حل کنیم ..

باشد که نسل های آینده به این حرکت ما افتخار کنند . امیدوارم این حرکت هر چه زودتر رخ بدهد...

نظرات  (۳)

بله ما توی فضای مجازی یه حرکتی رو شروع  کردیم برای فرهنگ سازی مصرف درست آب
توی اینستاگرام و تلگرام
ایشالا که فایده ای داشته باشه و همه متوجه این بحران جدی بشن
پاسخ:

انشاالله که موفق باشید . اما روی وبلاگ بنویسید بهتره ..

و نشر بدید که بیشتر در جریان باشند

مرسی

  • لیلا سعادت
  • سلام.

    بله مطلب مهم شما رو خوندم و واقعا جای تذکر داشت اون هم به افرادی مثل خودم که حواسشون نیست که آینده ی بچه های خودمونو خودمون داریم از بین مییریم...

    از آنجا که این مطلب مهم و به نظر من کامله با اجازه این مطلب از شما کپی شد.

    پاسخ:
    با تشکر از لطف شما . باشد که گام مهمی در این امر برداریم .. مرسی :)
    من یه خاله ای دارم. به تنهایی کلی اب رو هدر میده. گفتم خاله شیر اب بازه. گفت ابه دیگه. پولشو میدیم :| خب حالا وقتی من میام به طرف میگم بابا ما تو خشکسالی هستیم. یا مثلا میگم شاید تا چند وقت دیگه حتی اینجا هم جیره بندی بشه که یکم بترسه، و اون خودش رو به کری میزنه، من باید الان چیکار کنم؟ :| مثلا اعتصاب کنم ناهار نخورم؟ :|||

    خیییلی چیزای بزرگتری هست حتی از مسئله ی اب و جارو کردن. یا مسوالک کردنی که اب هدر میره. خیلی هدر رفتن های بزرگ آبی :/ تازه وقتی نمیتونم کاری کنم به یاد این حرفا می افتم. این نوشته ها ... اصلا شما راه حل بده :/
    پاسخ:

    بزرگترین قسمتی که آب هدر میره در بخش کشاورزی هست منتها مسئولین بی کفایت ما متاسفانه فکر می کنند مثلا مردم اگه کم آب مصرف کنند درست میشه . حدود هفتاد درصد از آبهای ایران در کشاورزی هدر میره!

    میشه زمین ها رو مکانیزه کرد که این همه آب هدر نره اما خب اونوقت کی اختلاس کنه کی بخوره .. متاسفانه هیچ نظارتی هم روی این مساله وجود ندارد. وقتی که مامور بهداشت با یک بسته پسته و یه پاکت چک پول پنج میلیون تومانی چشمشو روی کارخونه ای که جنس خوردنی مسموم و سرطان زا میسازه می بنده و گزارش خوب می نویسه باید کتاب همچین مساله ای رو اینجا بست ... ما خودمان به خودمان رحم نمی کنیم ... وجدان و شرف از بین رفته..

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">