اپیزود

چیزی که می فهمم ( فک کنید توییتره )

اپیزود

چیزی که می فهمم ( فک کنید توییتره )

اعتماد به نفس

شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۱۵ ب.ظ

شاید بیشتر از ده سال است وبلاگ نویسی می کنم . از آن روز ها که برنامه ای را روی سیستمم نصب می کردم و به بررسی نرم افزار مورد نظر می پرداختم و وقتی که لینک دانلود نرم افزاری را قرار می دادم که به طور کامل در مورد آن تجاربم را گفته باشم و به توضیحاتی که سایت های دانلودی معمولا از روی هم می نویسند اکتفا نکنم و گاهی میان نرم افزار ها جوک هایی نیز می رفت و تصویر هفته داشتیم که از سایت اوپرا کپ می زدیم . اوپرا اون موقع مرورگر نشده بود و یک سایت باز کرده بود که تنها و تنها عکس داخل آن میشد یافت و بعد از آن نیز شاتر استاک بود . تا امروز که اپیزود باز شد همیشه در حال تغییر بودم . همین اپیزود که در ابتدا قرار بود توسط من و هامون و دو شخص دیگر نوشته بشود و فقط سیاسی و اجتماعی ولی در انتها خانم وکیل اضافه شدند و سپس حذف شدند و به بررسی مشکلات جامعه پرداختیم و امروز چند روز پس از تولد یک سالگی اپیزود می توانیم ببینیم که تنها اپیزود تراوشات ذهن شخصی را به تصویر کشیده و تبدیل به یک وبلاگ شخصی نویس شده است .

همیشه تغییر را به جای خداحافظی ترجیخ دادم مگر بن بست وجود داشته باشد . فی المثل در بلاگفا خداحافظی کردم ولی آدرس اینجا را داده ام و روز های جدید را شروع کردم .چندی هم هست که فکر تغییر اصلی هستم . اما این بار نه در وبلاگ نویسی و نوشتن ..

اگر اعتماد به نفس اش را داشتم خیلی دوست داشتم یک ویدیو بلاگر بودم و یا حتی یک وویس بلاگر و متناوبا به جز پست های وبلاگ هر هفته و یا هر ده روز یک پادکست به بیرون منتشر می کردم و یا در ویدیو بلاگ نیز به همین صورت . از نظر بار علمی این توانایی رو دارم ولی متاسفانه اولا اعتماد به نفسش رو ندارم و دوما امکاناتش رو ندارم . اولا ساخت ویدیو و یا پادکست احتیاج به یک تیم حداقل 5 نفره با جریان های فکری یکسان دارد تا با کمک هم متونی رو آماده و یا موضوعی را ساخته و در نهایت آن را به صورت یا ویدیو بلاگ و یا پادگست و یا جتی مجله و یا ماهنامه به بیرون منتشر کنند .

کلیه مشکلات از سر همین اعتماد به نفس است . ای کاش اعتماد به نفسش را داشتم . اگر داشتم شاید شماره سی ام ویدیو را امروز دریافت می کردید . ولی در کل با همین نوشتن هم خوشم و ازش به حد کافی لذت می برم . دوست نداشتم این پست زیاد بشه ولی شد .. با عرض پوزش .

$$ به جایی رسیده که ما وبلاگ نویسان می ترسیم از نوشتن پست طولانی .. خیلی ..

نظرات  (۱۳)

  • مهدی ایکس
  • خواستید کمک هستم :) ایده فوق العاده ایه !
    پاسخ:

    کمک از چه نظر . امکاناتی که نظر نظر قبل گفتم رو داری. مثل میکروفون یا کم یا پرده سبز و یا غیره

    راحت نیست

    راستش منم همیشه پادکست رو دوست داشتم و دارم
    شاید در آینده شدم، نمیدونم بازم، راستش رو بخوای قلبا بهش علاقمندم
    شایدم یه روز شدم نمیدونم، ولی فعلا به همین نوشتن اکتفا می کنم
    خوبه یه نفر رو میبینم که با تجربه است و یه سر گردن بالاتر از همه اینهایی هست که ادعا می کنن خیلی شاخن!

    آرزوی موفقیت برات دارم رفیق :)
    پاسخ:
    فابرجان خیلی خیلی لطف کردی اومدی .
    و منت سر من گذاشتی . نظر لطفته.
    در مورد پادکست و کلا پستم باید به عرضت برسونم که من بر این باورم یا آدم کاری رو نمی کنه و یا اگر می کنه درست و حسابی و با کیفیت می کنه .
    باید یک سری سرمایه گذاری هایی روی کار بشه و با برنامه انجام بشه . یه موبایل یا دوربین داشتن شرط ساخت پادکست نیست . حداقل حداقل جدای از بحث امکانات سخت افزاری احتیاح به موضوع و نوشتن متن های خوب و قوی هست که متاسفانه این گروه وجود ندارد.
    اگر قرار باشه کاری انجام بشه باید به نظر من کیفیت حداقلی داشته باشه . برای مثال اگر ویدیوبلاگر قرار هست بشیم احتیاج به یک کم با کیفیت بالاست و از طرفی احتیاج به استودیو و پرده سبز و حداقل در حد کارکردن با فاینال کات و اصول تدوین یا پریمیر هست .
    و یا حتی اگر قرار به ساخت پادکست هست احتیاج به یک میکروفون داینامیک با یک صفحه پاپ هست و رابط نر و ماده اکس ال آر و یک مانیتور صدا که از همه نظر کار کیفیت داشته باشه . یک نرم افزار ادوب ادوشن یا کیوبیس احتیاج هست تا اگر قرار افکت هایی اضافه بشه به صدا و یا مسترینگ صورت بگیره با این ها انجام بگیره تا صدا تو همه دستگاه ها یک سان انجام بگیره.
    جدا از همه اینا یک تیم چند نفری علاقه مند به کار احتیاج هست که با عشق کار کنند و هم فکر باشند و نق نزنن و کار رو برسونن . افرادی که قلم خوبی دارن یا موضوع پردازیشون خوبه و می تونن در مورد خیار متن های قوی بنویسند . و در نهایت احتیاج به گوینده خواهد بود .. گوینده یعنی صدای قابل قبول بدون داشتن هیچ گونه لهجه و یا شکل دهانی که برای مثال بدون مشکل حرف های چون ف و چ و ش و س و ژ رو درست و روان تلفظ کنند . صدا مهم نیست . مثل ساعت گویا حرف زدنم احتیاج نیست. یه صدای قابل قبول و نداشتن لهجه
    نمیشه با یک موبایل بی کیفیت یا میکروفون نوت بوک این کارها رو کرد .
    یا آدم کاری نمی کنه یا کرد سمبل نمی کنه و یه کار خوب می سازه .
    من خیلی دوست داشتم پادکست دادن رو ولی با این شرایط همین نوشتن رو بیشتر ترجیه میدم .
    پادکست هم همین وضعیت براش حاکم هست و نمیشه با یه گوشی و لوس بازی فک کنیم خوشمزه ایم پادکست بدیم بیرون.
    کار سختی هست که از توان من خارجه . و متاسفانه همه فکر می کنند به همین راحتی هست.
    ولی نیست. واقعا نیست . ولی میگم اگر اعتماد به نفسش رو داشتم و صداش رو هم داشتم حتما این کار رو با جدیت تمام شروع می کردم وافراد گروهم رو انتخاب می کردم
  • روح الله فاضل
  • البته قطعاً هیچ چیز جای نوشتن رو نمی‌گیره.
  • مستر آکولاد
  • پس این اپیزود شخصی نبوده شخصی شد :|
    پادکست هم خوبه 

    پاسخ:
    منظور کلش بود نه این یه پست :|
  • مهدی ایکس
  • شخص خوش صدا و بی لهجه دارم ..!
    به نظرم میکروفون گوشی های نوکیا (خودم درحال حاظر S4 دارم) در حد  یه میکروفون خوب هست..!
    اینو یه نفر که گفته که خیلی کار بلده ...
    من میتونم اگر خواستید، در بخش صدای (پادکست یا ویدئو) کارکنم  ...
    دست به قلم بودن و متن هم ... اونقدر ادبی نیستم که بتونم و کسی هم سراغ ندارم ...
    یا علی ! 
    پاسخ:
    میکروفون نوکیا خوب هست ولی کافی نیست . چطور ممکنه میکروفون دو سه میلیون تومانی رو بشه با یک میکروفون گوشی حتی پانصد هزار تومانی قیاس کرد.
    اگر اینگوننه بود همهه پادکست ساز حرفه ای میشدن . بعدم گفتم به امکانات دیگه ای هم برمیگرده. دو تا طنز نویس قوی میخوایم فقط برای نوشتن بخش های طنز اگر داشته باشیم.
    خیلی خیلی باید حرفه ای تر بهش نگاه کرد نمیشه الکی الکی شروع کرد
  • مهدی ایکس
  • بله بله !
    بنظرم میشه قیاس کرد!!
    ...
    پاسخ:
    ولی اگ بشه خیلی خوب میشه
    مشکل اینجاست که نمیشه
    همه اش رو خوندم....
    من خودم همین افکار و مشکلات رو دارم
    یه مدتی هم هست اصلا میخوام کلا ننویسم برم که برم
    بیشتر از قبل دارم به این فکر میکنم که با این صدای کج و کوله ام مطالب رو ویس کنم
    با ویدیو به شدت مخالفم :/
    خیلی از ما وبلاگ نویسا میترسیم از دیدن این پست های طولانی یه ول میکنیم میریم :/
    اونایی هم که نمیدونن چی بگم کلا قطع دنبال میکنن:/
    این روزا مطلب خوب کم شده و نظرات بی محوا زیاد
    اون بلاگرای بی سر و ته نویس همش دنبال کامنت ان همش میان از این مثبتا میذارم هی میگن لایک و چه میدونم زیبا
    ادم حالش بد میشه:/
    ببین چه دل پری دارم،که دارم زیر پست شما فقط خطاب به اون یه جمله این همه خط تایپ میکنم :/
    من از بس به فکر اون تنبلای شاهعباسی وب نویس هستم باید حتما یه چن تا از اون مطالب طولانیم رو ویس کنم
    واسه سلامتی روحم صلوات:دی

    پاسخ:
    وویس کردن راه حلش نیست
    به خاطر اومدن تلگرام واینستاگرام اکثرا ما عادت ب متن بلند نداریم کلا
    اما باید اصلاح بشه.منم چند تا پست خوب داشتم ک اصن ننوشتم
    چون مثلا میخوام مطلبی رو توضیح مفصل بدم یا گزارش بدم نمیتونم چون میدونم
    کسی نمی خونه و اکثرا میان میزنن خوب بود ک برم وبشون ج بدم کامنتشون بره بالا.
    وقتی نوشته از 5 خط بیشتر میشه استرس میگیرم ک وای زیاد شد
    در حالی که قبلا من پست وبلاگ چهار قسمتی با متن های بلند میشستم نقد و بررسی می نوشتم
    یا چیزی که از کتاب فهمیدمم.
    یا مسایل اجتماعی رو توضیح میدادم ولی الان ترس پنج خطه
    وبلاگ نویس حرفه ای اولا خواننده حرفه ای هست چون ایذه میگیره
    در تکمیل مینویسه
    ی مشت تازه کار پر ادعا ک تجربه وب نویسی من از سنشون بیشتزه
    و حتی یک قانون ساده رو نمی دونن
    که وقتی مجازی نظر بذاری ک کل متن و خونده باشی
    دقیق هم خونده باشی ن س خط در میون پریده باشی..
    واقعا وب فارسی ب بد ترین و سرد ترین دوران خودش رسیده
    امید است که کامنتم اشتباه تایپی نداشته باشه:/
    اخه معمولا کامنت طولانی با اشتباه های زیادی مواجه میشود از جانب بنده
    بازم امید است کامنتم چرت نباشه :/

    پاسخ:
    :))
  • بهار مهربان
  • نوشتن خوبه
    اگه اعتماد بفست بالا باشه
    ویه مشت ادم اشغال وقتی نیان وبت حالتو بهم نزنن
    پاسخ:
    اون آشعالا که همیشه هستن
  • بهار مهربان
  • نوشتن خوبه
    اگه اعتماد به نفست بالا باشه
    ویه مشت ادم اشغال وقتی میان وبت حالتو بهم نزنن
    پاسخ:
    اون آشعالا که همیشه هستن
    اینکه بین اینهمه بلاگر این ایده و هدف تو ذهن شما شکل گرفته یعنی هم تواناییش رو دارین هم جسارتش رو، فقط قدم اول رو میخواد ،وقتی ببینین نتیجه ی کار رو مشکلتون با اعتماد بنفس حل میشه:) پس حتما انجامش بدین ما خیلی مشتاقیم!
    پاسخ:

    نه .. کار من نیست ... نویسنده می خواد ... امکانات می خواد .

    راحت نیست .. نیازمند یک گروه هستیم .

    جدا ممنون.... 
    پاسخ:

    مرسی

    احساس نامفید بودن کردم :/
    من صرفا مینویسم که چیزی رو دلم نمونه اونوقت شما...
    قلم خوبیم ندارم:|
    پاسخ:

    چرا اون وقت ؟

    چون من یه سری آرزوهایی دارم ؟

    اتفاقا وبلاگ خود تو هم خوبه ...

    قلم منم اگر خوب بود خب کتاب می نوشتم .. وبلاگ به قلم ربطی نداره

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">