اپیزود

چیزی که می فهمم ( فک کنید توییتره )

اپیزود

چیزی که می فهمم ( فک کنید توییتره )

تاکسی

دوشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰ ب.ظ

سلام . ساعت حدودا 11 است .. و اپیزود شماره 37 تقدیم شما عزیزان می شود . مدتی بود که درگیر نوشتن یک اپیزود خوب بودم . چون اینجا قرار است ... اپیزود باشد .. قسمت ... قسمتی از چیزی .. آن چیز نصیحت یا داستان است .. یا قسمتی از یک پیشنهاد .. سخن کوتاه تر می کنم تا به اپیزود بپردازیم..
اپیزود امروز کمی طنز است .. اما خب باید .. مورد توجه قرار بگیرد ...



دوستان عزیز ،من یک هاتف .. و شما در حال مطالعه اپیزود هستید .

می خواهم گپی دوستانه با شما عزیزان در مورد راننده های تاکسی بزنم . در اصل من می خواهم به شما انواع راننده های تاکسی رو معرفی نمایم ... راننده های  تاکسی انواع مختلفی دارند .. که ما به بررسی مدل های آن می پردازیم..

1) مدل فرشته : این نوع رانندگان عزیز انگار اصلا ایرانی نیستند و از خود بهشت تشریف آوردند و همیشه لبخند به لبشان هست . صورت نورانی دارند .. مهربان هستند .. چپ نگاهت نمی کنند .. کولر ماشینشان روشن است .. در سکوت به سر می برند و اگر هم سوالی ازشان کنید .. در حد سوال با لبخند کامل جواب می دهند. کرایه را بپهم بحدی منصفانه و یا حتی کم میگیرند که اصلا دلت نمی آید آن کرایه را بدهی و همیشه سعی می کنی بیشتر کرایه بدی که معمولا اصلا قبول نمی کنند . این مدل رانندگان عزیز بسیار کم بوده و متاسفانه در حال انقراض می باشند

2)مدل تکنولوژی : این دوستان عزیز مجهز به دستگاه تاکسی متر هستند . اما تاکسی متر آنها همواره خراب و یا دستکاری شده است .. مدل خراب که اصلا روشن نمی شود و جلوی شما چهار تا تو سر تاکسیمتر بدبخت می زند و می گوید اه خراب شده و پولش یک میلیارد تومان میشود . اعتراض هم می کنی میگوید خدا لعنت کند تاکسیمتر چینی آمده همش خراب است در حق ما تاکسی رانان ظلم می شود و... . آن مدلی هم که تاکسی مترشان دستکاری شده و یا فاقد لوگو می باشد و قابلیت تنظیم دستی را دارد که تکلیفشان مشخص است . ما از میدان آرژانتین تهران تا نیاوران تا به حال سوار سه تاکسی شده ایم که هر سه دقیقا از یک مسیر آمده اند اما قیمت ها از پانزده هزار تومان تا 27 هزار تومان متغیر بوده است.

3) مدل پزشک: این رانندگان عزیز خدا نکند عطسه کنی و یا حرف از بیمارستان بیفتد .. چنان نظرات شخصی می گویند که حالت به هم می خورد .. از مریض اورژانسی می گویند که از درد دل به خود فریاد ها می زده و با یک نوشابه ای که این پزشکان راننده به ایشان داده اند و با یک باد گلو خطر سه عمل جراحی را از ایشان رهانده اند . این تازه جریان خوب قضیه است .. خدا نکند بحث راجع به کلمه بی افتد که قسمت اولش حرف19 ام انگلیسی است و قسمت(بخش) دومش هم مربوط به حال با ه دو چشمه ! رسما سه بار بالا نیاری ولت نمی کنند.

4) مدل روزنامه نگار، منتقد سیاسی، تحلیلگر مسایل خاورمیانه، کارشناس رسمی بی بی سی و صدای آمریکا و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ناشر : که خودتان خیلی به پست این عزیزان خورده اید .. می گویی شاه فلان فلان شده .. چنان شاه را می کوبد که ... می گوید گرانی شده چنان از فساد های مالی حکومت صحبت می کند و از شاه تعریف می کند که شما هم باورت می شود شاه فرشته بوده ! در مورد سوریه نظریات دارند. در مورد  آمریکا، برجام، مسایل روسیه، داعش، بحران مالی یونان، مشکلات مالی مردم افغانستان، سیاست های غلط عربسان در جنگ با یمن ، فلسطین و اشتباهات حماس .. مسایل داخلی اسرائیل و.. و... دیگه خودتان می دانید

5) مدل سنتی : این مدل از تاکسی رانان از شهرستان تشریف آورده اند به تهران. بهشان گفتند که پول در تهران ریخته اند تهرانی که آنقدر تنبل و رفاه زده اند که کسی نیست از زمین جمع کند .. اینها با کله تشریف میارند تهران . چون سواد کافی هم ندارند میشوند راننده تاکسی شخصی. فرهنگ شهرنشینی هم ندارند چون اکثرا از روستا آمده اند .. فقط دو چیز را می فهمند. 1 مسیری که خودشان خط درست کرده اند مثلا رسالت تا تجریش 2- یکی گفت دربست سوارش کن .. مهم نیست کجا فقط سوار کن .. این مدل  کل زندگیشان در صندوق عقبشان هست .. وقتی در ماشینشان می نشینی آقا باشی و دو عدد دختر خوشگل تپل ناز مامانی به دنیا نیاوری خیلی هنر کرده ای .. چنان سبقت ها و کارهای خطرناکی می کنند که .. اکثرا شبها هم در خیابان و در ماشین می خوابند و حمام هم که ندارند با یک دمپایی .. بوی گندی هم از ماشین می آید و هم از خودشان . صدای ضبط هم که تا کجا زیاد می کنند . بهشان هم میگی کم کن خیلی بهت لطف کنند چپ چپ نگاه می کنند و کم می کنند .. موسیقی های مسخره محلی که معلوم نیست رفیق سر کوچشون خونده ( اکثر هم رپر شهرستانی زیاد شده ) می گذارند مغز آدم را سوهان بکشد . تهران را بلد نیستندو می گویی دربست سوارت می کنند .. می گویی فلان جا می گوید ها ... بریم حالا خدا بزرگه ... مثل بهشان می گویی اقدسیه سوارت می کنند بعد نیاوران به سمت کاشانک می روند و وسط پیادت می کنند که هزار تومان هم باید بدی تا بری اقدسیه .. این گروه از تاکسی رانان مزخرف ترین و مسخره ترین نوع راننده های تاکسی هستند . گاهی وقت ها هم که عطسه می کنند چند بار آب دهانش رو من بیچاره ریخته . بعد از مثلا ایستگاه مترو بیرون می آیی می گوید من تاکسی رسمی هستم و صد کیلومتر تو را راه می برد تا به ماشینش برسی .. وقتی می رسی می بینی پراید داغون است که دارد میریزد رو زمین . بعضی وقت ها هم که انفجار در ماشین رخ می دهد . کرایه هایشان هم دلی هست .. اما سه برابر خطی ها میگیرند . طوری که از سه راه اقدسیه رفتیم تا چهار راه فرمانیه( مسیر 100 متری) رو سی هزار تومان طلب کرد. گفتم آقا من پام شکسته وگرنه پیاده می آمدم از دهات اومدی بهت گفتن تهرانی ها پولدارن خونشون رو تو شیشه کنی .. دو هزار تومن دادم گفت من حلالت نمی کنم من راضی نیستم خدا لعنتت کنه!! یعنی این مدلش رو ندیده بودیم .. حالا بگذریم که خودتان این مدل را حسابی میشناسید. ( مدل به قول تبریزی ها ایلات !! )

6) مدل بدبخت بیچاره : از وقتی داخل تاکسی می نشینی تا وقتی پیاده میشوی روضه رضوان شروع می شود . آی ندارم..قصد خونم فلانه .. ریال در میاریم و دلار خرج می کنیم ...زنم مریضه دخترم ماه دیگه عمل داره شهریه پسرم تو دانشگاه سه ترم عقب افتاده و فلان ... بعضی وقتام اونقدر سوزناک میگن که گریت میگیره .. بعد وقت پیاده شدن میگی چقد میشه میگه هرچی کرمته .. هی التماس می کنی .. اخر پنج برابر قیمت میگه و بعد میگه باز هم میگم هرچی کرمته و فلان... که خود عذابیست

7) مدل بچه پر رو : این مدل هم مانند مدل سنتی هست. اکثرا بچه های اصیل تهران خودشان را معرفی می کنند ولی تهران را اندازه یک دهاتی نمی شناسند. اکثرا ماشین هایشان کهنه و داغون که شیشه جلو هم ترک دارد. سر سوار شدن باهاشون چونه نزنی چنان بلایی سرت میارن که تا ابد می سوزی... طی هم می کنی اونقدر پست فطرت و عوضی اند که پانصد متر از مقصدت جلوتر پیادت می کنن .. بگی آقا مقصدم اونجاست آخر کرایه که طی کردی رو نمیگیره  اون کرایه ای رو میگیره که گفته.. اینها ماشین هایشان شخصی است (نه زرد ها (تاکسی) ) و اکثرا بویی از انسانیت و ادب هم نبرده اند

8) مدل دانشجو که نیازی به گفتن ندارد..

ممنون که تا اینجای کار با من بودید و متن من رو تحمل کردید .. من هاتف و شما در حال مطالعه اپیزود هستید. مرسی که وقت شریفتون رو در اختیار تریبون من قرار دادید . امیدوارم متن مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشه.. همه شما را تا یک اپیزود دیگر که به دست بنده رقم بخورد به خدا می سپارم .. راستی... اگر مدل خاصی هم بود که من نگفتم یا قشر نادری هستند که به پست شما خورده اند می توانید در بخش نظرات بهشون اشاره کنید.
خیلی عزیز هستید..

موفق باشید

نظرات  (۹)

جالب بود :)
فکر میکنم تنوع راننده ها تو تهران خیلی زیاد باشه.
استان ما زیاد اینطور نیست. این موارد هستن اما با غلظت کم!
با اینکه زیاد سوار آژانس نمیشم ولی معمولا آژانسای بانوان واسه من خیلی خوب بودن ...
تقریبا میشه گفت جز دسته ی اول ...

اپیزودتان مستدام :)
پاسخ:

       ممنون از کامنت شما ...

بله تو تهران تنوع گونه های راننده تاکسی خیلی بیشتره..

نظرات شما هم مستدام باشد ... :)

  • لیلا سعادت
  • یه مدل دیگه هم داریم!

    تاکسی مرسی!!!!! که اسمش با شغلش فرق داره ولی.

    خخخخخ

    پاسخ:
    :)) من که متوجه نشدم
    چه دل پری داریدااااا :)))
    پاسخ:

    بله ... تازه این ها تاکسی های دربستی هستند .. اون خطی ها و اون مدلی که صد نفر رو سوار می کنن اصلا یه مقوله جدا هستندی ...

    ممنون بابت نظر

    هِهه ....
    چند تاش رو دیدَم مثلِ پزشکــ یا مخصوصا سیاسی و اینجور چیزا 

    ممنون شما هم موفق باشید .
    پاسخ:
    مرسی از نظر
    مدل شماره ی هفت که تاکسی حساب نمیشه.
    مدل شماره ی هشت رو من تا بحال بهش برنخوردم. بنویسید.

    خودم هر روز با تاکسی میرم و برمیگردم البته خب چون از جای مشخصی میرم و مدت طولانی ایه که میرم دیکه با گذشت زمان اکثرا راننده تاکسی هاشو میشناسم.
    اکثر اونایی که من تا بحال تو ماشینشون نشستم (تاکسی ) جوره خاصی نیستن ! نه فرشته ان ! نه نابلدن ، نه ... !! خنثی ان. البته کماکان اخمو و بداخلاق ولی زیاد حرف نمیزنن. مگر یکی دوتاشون.
    اما یه دونه تاکسی نشسته بودم دیروز عروب ساعت 6 که واقعا فرشته بود !!! تا به حال ندیده بودمش البته ... جالب بود این پست. ممنون.   
    پاسخ:

    خواهش می کنم .. ممنون از کامنت شما .

    انشالله فقط مدل یک به پست شما بخوره :)

  • بانوی شرقی
  • دروووووووود


    به روزم

    این تیکه : من هاتف و شما در حال مطالعه اپیزود هستید .

    منُ یاده این پادکست ها و DJ هآیِ رادیو جوان و فارس کیدذ انداخت :))

    من دی جی جَریان هَستم از تهران .. امیدوارم از میکسی کِ آماده کردم لذت ببرید ، شما به برنامه passport در رادیو جوان گوش میکنید D:

    نظر هم میدونم خیلی بی ربط بود :|

  • عرفـــــ ـــان
  • یک بار سوارِ مدلِ ۴ شدم کلمو خورد :دی
    سردرد شده بودم اصلا وقتی پیاده شدم ...
    صرفا جهت سلام کردن:-D
    پاسخ:
    ????
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">