اپیزود

چیزی که می فهمم ( فک کنید توییتره )

اپیزود

چیزی که می فهمم ( فک کنید توییتره )

زبان انگلیسی

دوشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۴ ب.ظ

اپیزود شماره 57 از طریق ایمیل برای ما ارسال و ما نیز با فن خیلی سنگین و سخت کپی و پیست آن را در اختیار شما قرار می دهیم . امیدوارم که اپیزود 57 مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد ..

ایران دارای مکان های توریستی زیادی برای دیگر کشور ها می باشد و کشورهای دیگر می توانند به راحتی به کشور ما سفر کرده و از بناها و تاریخ ما و مکان های توریستی ما بازدید و استفاده کنند و این بسیار زیبا و خوب است هم برای توریست ها که یک تجربه جدیدی را کسب و هم برای ما خوب است چون دلار وارد کشور میشود و خرج میشود و یک منبع درآمد بسیار خوبی برای این زمینه است.

اما خدایی بخواهیم قضاوت کنیم حدودا 170 و چند کشور داریم و حتما بیشتر از 100 زبان مختلف داریم.. اما یکی از این زبان ها بین المللی است و همه می توانند به وسیله آن به برقراری ارتباط بپردازند . چند نفر در ایران می توانند صحبت کنند .. خود شما که الان در حال خواندن این متن هستید.. فردا روزی یک توریست جلوی شما ظاهر و از شما سوالی پرسید آیا می توانید به راحتی سوالش را فهمیده و خوب و درست جوابش را بدهید؟

شاید خیلی ها بگوییم ای بابا مگه تو عمرمان چند عدد توریست می بینیم .. اما باید بگویم اگر وضعیت کشورمان بهتر بشود که انشاالله میشود درها به روی توریست ها باز شده و آنها به کشور ما سرازیر می شوند و آن وقت است که آبروی ما خواهد رفت. چون هیچ کس نمی تواند انگلیسی حرف بزند.مانند ترکیه .. به جای اینکه صد و چند تا زبان بلد باشیم تا بتوانم با همه توریست ها ارتباط برقرار کنیم تنها کافیست یک زبان را خوب بلد باشیم.. چرا خیلی های مان انگلیسی بلد نیستیم .. چرا اینگونه فکر نمی کنیم .. چرا می گوییم ما که خارج نمی رویم .. پس چه نیازی هست که انگلیسی حرف  بزنیم .. اما خب خیلی از کشورها و خیلی از آدم ها مسافرت نمی روند چرا آنها انگلیسی بلد هستند ؟

چرا نباید ما به دو زبان بتوانیم صحبت کنیم .. چرا باید درون کنترل روادید صد نفر را معطل کنیم چون وقتی طرف می گوید passport please نمی فهمیم و مانند کر و لال ها فقط نگاه می کنیم و داد می زنیم کسی هست که زبان این را بفهمد؟

و مابقی هم به همدیگر نگاه کرده و سپس سقف و زمین را نگاه کنیم چون بلد نیستیم .. چرا .. چرا هممون اینستاگرام داریم و تو بیوهامون متن های طولانی انگلیسی واس چ... کلاس گذاشتن نوشتیم اما قدر یک خط از آن را متوجه نیستیم؟

چرا فرانسوی در بیوهایمان نوشته ایم اما یک انگلیسی ساده را بلد نیستیم .. چرا لب رو غنچه می کنیم و صد نوع کلاس و فیس و افاده داریم اما همین انگلیسی لعنتی را بلد نیستیم .. چرا انگلیسی بلد بودن را کلاس نمی دانیم ... به خاطر کلاسشم شده بریم و یادش بگیریم .. چرا حتی به این دید هم نگاهش نمی کنیم؟

چون سخته؟ یا چون خیلی تنبلیم .. یا شاید انقدر بیسواد و یا افکارمان کوتاه است که نمی توانیم این را انالیز کنیم .. که واقعا چرا ؟ چرا به جای بازی های هی دی و کلش اف کلنز و کندی راش و هزار تا بازی دیگه یک پی دی اف  آموزش زبان در گوشی هایمان نداریم .. چرا دایم جوک و چرت و پرت هایی که هزاران بار در هزاران گروه دیگر خواندیم را رها نمی کنیم و انگلیسی حرف نمی زنیم ؟ و باز همین پرت ها رو انتقال دادن شده کارمون ..

تورو خدا انگلیسی یاد بگیرید .. تورو خدا .. بخدا انگلیسی کلاس داره .. خیلی خوبه .. فقط یادش بگیرید .. همین .. تا تو دوبی عرب ها ما رو مسخره نکنن و لب و لوچه کج نکنن .. یا زبان یاد بگیرید .. یا واقعا از خونه بیرون نیایید .. اصلا خارج نیایید .. حتی ترکیه هم نیایید دور میدان تقسیم عکس بگیرید .. شما که می گید به دردمان نمی خورد .. پس بمانید خانه ... یا انگلیسی را یاد بگیرید... یا آبروی ایران رو نبرید و بشینید خانه هایتان و د ر اینستا شاخ بازی در بیاورید ...

ولی تورو خدا یادش بگیرید ... خیلی سادست ....

نظرات  (۷)

زبان بی ریخت و نچسبیه که به دل نمی شینه,به هیچ وجه!

اما حق باشماست...

تو این دوره زمونه از نیاز های اساسیه زبان انگلیسی..ومن هم به تازگی تصمیم گرفتم برای یادگیری ش

پاسخ:
این حرف صحیح نیست
این مطلب شاید جالب باشه.
پاسخ:
چه شاید جالب باشه
البته چون لینک ها کار نمیکنه باید بنویسم که منظورم این لینک بود :))))
http://alisekhavati.com/2011/08/%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%AF%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C/
  • فاطیما کیان
  • قشنگ میشه عصبانیت دیده های نویسنده رو خوند و فهمید ولی جدا که حق داره :) , انگلیسی زبان ساده و شیرینیه و حتی اگرکسی دست و پا شکسته هم حرف بزنه خوبه ولی در همین حدم بلد نیستن بیشتری ها ...

    "زبان بی ریخت و نچسبیه که به دل نمی شینه,به هیچ وجه! "

    هر چند به خوبی فارسی نمیرسه ولی اینطور هم نیست! زبان دوست داشتنی ایه :)

    پاسخ:
    چرا .. خوبه که
  • عرفـــــ ـــان
  • من که تنبلی
    پاسخ:
    به اقا عرفان افتخار دادید به ما مزین فرمودید
  • رهرو زینبی
  • امام خمینی صحبت زیبایی دارند:

    پیشترها ب زبان خارجی احتیاج نبود.امروز احتیاج است. باید زبان های زنده دنیا جزء برنامه مدارس هم باشد. امروز مثل دیروز نیست ک صدای ما از ایران بیرون نمی رفت امروز ما میتوانیم در ایران باشیم و در همه جای دنیا با زبان دیگری تبلیغ کنیم.


    الحمدلله مسلطیم...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">