اپیزود

چیزی که می فهمم ( فک کنید توییتره )

اپیزود

چیزی که می فهمم ( فک کنید توییتره )

پیشنهاداتی به بلاگ بیان

پنجشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۰۳:۵۹ ب.ظ

بسیار از دوستان عزیز سپاسگزار هستم که یک بار دیگر به وبلاگ اپیزود لطف دارید و سر می زنید. طبق استفاده ای که بنده از بلاگ بیان در این سالها داشته ام و نظر برخی از دوستان و تجربه ای که در این سال های طولانی از وبلاگ نویسی دارم تعدادی پیشنهادات به صورت کاملا خلاصه را در ادامه مطلب مطرح نموده ام که خواندنش خالی از لطف نیست.

در صورتی که شما عزیزان با این مطالب موافق بودید در قسمت نظرات اعلام نمایید که موافق هستید. این مطلب را نیز به دوستان خود ارسال نمایید تا اگر انها نیز دوست داشتند بیایند و به عبارتی دیگر زیر این مطلب را امضا کنند. تنها نظراتی که این مطلب را تایید یا به اصطلاح امضا کرده اند منتشر و تایید برای نمایش می شوند .

در صورتی که احساس می کنید مطلبی یا امکانی جا افتاده یا در این مطلب نیست از بخش نظرات همین مطلب بفرمایید تا به مطلب اضافه گردد. نظرات پیشنهادات برای نمایش تایید نمی شوند تا تنها امضاها زیر مطلب نمایش داده شوند . بعد از اینکه تعداد کسانی که زیر این پست به وسیله نظراتشان مطلب را تایید نموده اند تنها کافیست مطلب را برای مسئولین وبسایت بیان ارسال نماییم تا نسبت به انجام این پیشنهادات اقدام لازم رو صورت بدهند.

با توجه به ارادتی که به این سرویس داشته ام بسیار برای نوشتن چنین مطلبی وقت گذاشته ام و اگر برایم مهم نبود قطعا این زمان رو برای نوشتن چنین مطلبی قرار نمی دادم و امیدوارم که با کمک شما دوستان بتوانیم حداقل یک سرویس قدرتمند وبلاگ نویسی در ایران داشته باشیم. مخصوصا این روزها که بحث محدود شدن شبکه های اجتماعی نیز مطرح شده و احتمال ریزش کاربر به وبلاگها مجددا ممکن است محیا شود.

از آنجا که همه وبلاگ نویس هستید با خواندن مطالب بلند مشکلی ندارید این مطلب نیز کمی طولانیست چون شامل تمامی پیشنهادات می باشد و ممکن است طولانی تر هم شود چون پیشنهاداتی به داخل آن اضافه می شود. اما خاطرنشان می کنم که مطلب تا حد امکان خلاصه نوشته شده است تا وقت شما عزیزان را نگیرد. عنوان بندی نیز کمک می کند تا درصورتی که اطلاعاتی از عنوان دارید نیازی نباشد که متن زیر عنوان را مطالعه نمایید.

با عرض سلام و ادب خدمت کاربران محترم سرویس بلاگ بیان

همانطور که مستحضر هستید این روزها دنیای وب فارسی بسیار مظلوم تر از هر زمان واقع شده است و بیشتر حجم محتوایی که توسط کاربران فارسی زبان تولید می شود در شبکه های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه چون تلگرام و اینستاگرام موجود است و به نوحی محصور شده است . از آنجایی که باید این تولید کنندگان محتوا تشویق شوند که از مطالب خود یک نسخه وب داشته باشند و نیز برای رفاه حال وبلاگنویسانی که هنوز فعال هستند و قلمشان گرم است مطالبی را در قالب پیشنهاد نوشته ام که امیدوارم مورد توجه مدیران و مسئولان محترم شرکت بیان قرار گرفته تا نسبت به انجام این پیشنهادات اقدامات لازم صورت بگیرد تا در این بازار رقابتی گوی موفقیت در دستان سرویسی لایق تر با امکاناتی قدرتمند تر باشد. امید است که مدیران محترم وبسایت بلاگ . ای ار از این پیشنهادات و انتقادات آزرده خاطر نشده و این مطالب را تنها دلسوزی یک کاربر برای سرویس محبوب بلاگ بدانند.

⦿ نسخه پشتیبان

این مساله یکی از مهمترین خواست یک وبلاگ نویس می باشد که می توان به چند صورت این امکان را برای وی فراهم آورد. قطعا اگر کاربران سرویس های دیگر بدانند که چنین امکانات پشتیبان گیری در سایت بیان وجود دارد بدون اتلاف وقت به این سرویس می آیند چون بسیار دیده ام که کاربران از اینکه نمی توانند یک نسخه پشتیبان خوب داشته باشند گله مند هستند. هر میزان که یک سرویس دهی به کاربران خود این اطمینان را بدهد که محتوای سرویس در امن و امان است باز بهتر است با داشتن نسخه پشتیبان هم به کاربر این امکان را داد که خود از وبلاگ و اطلاعات خود نسخه ای داشته باشد و هم کار سرویس بلاگ راحت تر باشد. بنده چهار روش پشتیبان گیری که بهتر است تمامی این چهار روش در سرویس بلاگ وجود داشته باشند را پیشنهاد می کنم

۱. امکان پشتیبان گیری از مطالب به صورت HTML خام

این امکان را ابتدا سرویس بلاگفا به صورت رایگان در اختیار وبلاگ نویسان قرار میداد. یعنی تمامی مطالب وبلاگ در یک عدد فایل HTML قابل دریافت بود و پس از دریافت شما می توانستید به تمامی مطالب که به ترتیب زیر هم قرار گرفته اند دسترسی داشته باشید. یک کپی ساده متنی و منظم از مطالب وبلاگ . نسخه HTML بیان نیز می تواند به صورت رایگان از تمامی نظرات داده شده، مطالب صفحات،مطالب موضوعی خاص و مطالب کل وبلاگ نیز باشد که هر کدام به صورت جداگانه قابل پشتیبان گیری باشند. درخواست و دریافت نسخه HTML از بیان می تواند رایگان در اختیار وبلاگ نویسان قرار گیرد تا تنها یک رونوشتی از مطالب و یا نظرات و.. داشته باشند

۲. امکان پشتیبان گیری به صورت فایل اختصاصی blog.

این نسخه بسیار نسخه مهمی است و در صورت فراهم آوردن این امکان سرویس بلاگ به لحاظ امکانات به یک سرویس بی رقیب بدل خواهد شد. کاربر می تواند به صورت رایگان درخواست نسخه پشتیبان مخصوص سرویس بلاگ بیان را نماید . این نسخه از کلیه نظرات،پست ها،موضوعات،صفحات،کلمات کلیدی و کلیه اطلاعات وبلاگ مورد نظر نسخه پشتیبان تهیه می کند و به صورت یک فایل مثلا blog. به کاربر برای دانلود فعال می کند. کاربر می تواند با این نسخه از تمامی اطلاعات وبلاگش پشتیبان داشته باشد. در صورتی که به هر دلیلی وبلاگ اش از دسترس خارج شد یا قسمتی از اطلاعات آسیب دید تنها کافیست که این فایل را در سیستم آپلود نموده تا تمامی اطلاعات مورد نظر وی باز گردد. این امکان را می توان برای کسانی که دوست دارند وبلاگشان را حذف نمایند ولی شاید دوست دارند در آینده با آدرس جدیدی با همین مطالب شروع به نوشتن کنند نیز بسیار مفید خواهد بود . برای جلوگیری از اسپم و تولید وبلاگ های مشابه هم با این روش نیز می توان داخل فایل رمزی را قرار داد که نسخه پشتیبان تنها قابل بازیابی در همان آدرسی باشد که قبلا از آن نسخه پشتیبان تهیه شده است . در صورتی که فرد وبلاگش را حذف کرده و دیگر آن آدرس در دسترس نیست نیز می تواند با هماهنگی مدیران بیان و تنها یک بار نسخه پشتیبان خود را در وبلاگ خود بازیابی نموده و به فعالیت ادامه دهد. یعنی با آپلود فایل مورد نظر تمامی اطلاعات شامل پست ها و نحوه استایل های پست ها و کلیه تنظیمات به طور کامل در سرویس بازیابی می شوند. نکته قابل توجه این است که کاربر در صورت بازیابی این فایل دیگر توانایی ویرایش نظراتی که بازیابی شده اند را ندارد و تنها می تواند آنها را حذف نماید.

۳. امکان پشتیبان گیری به صورت فایل zip.

اگر این امکان در بلاگ بیان فعال شود اولین وبلاگی خواهد بود که این نسخه را به کاربرانش ارایه می کند. نسخه پشتیبان زیپ نسخه خروجی وب است و قابل بازیابی نیست. در این نسخه کلیه مطالب و نظرات و موضوعات به صورت فایل های HTML ذخیره می شوند و نسخه کلی سایت را می توانید به صورت زیپ دانلود نمایید. مانند وبسایت توییتر یا وبسایت پرشین بلاگ که این نسخه را برای کاربران خود فراهم نموده اند ولی به صورت ناقص. این نسخه به این صورت است که فرد می تواند با دانلود این نسخه کل وبلاگ خود را در قالب مورد نظر با امکان کلیک روی نظرات و مشاهده نظرات برای هر پست داشته باشد .به طوری که اگر این نسخه زیپ را در یک فضای وب شخصی آپلود و از زیپ خارج کرد در هاست شخصی دقیقا مانند یک نسخه old و قابل استفاده و خواندن باشد . در این صورت کاربر می تواند یک نسخه را دریافت و در رایانه شخصی خودش نیز آن را داشته باشد به صورت آرشیو. دریافت این نسخه نیز می تواند رایگان نباشد . یعنی برای هر بار درخواست و دانلود این نسخه مبلغی توسط کاربر پرداخت شود . این مبلع نیز بر حسب تصمیم مدیریت می تواند بین هزار تومان تا 5 هزار تومان باشد. این نسخه را بسیاری از کاربران علاقه مند هستند که داشته باشند و تمامی وبلاگشان را به صورت فایل کامل html داشته باشند تا در صورت لزوم در هاست شخصی آنرا آپلود یا به صورت خصوصی آن را درسیستم خود داشته و آن را مطالعه نمایند.

۴. امکان پشتیبان گیری به صورت فایل XML

شاید بگویید که وقتی امکان پشتیبان گیری به صورت blog. وجود دارد چه لزومی دارد که امکان پشتیبان گیری به صورت XML هم باشد . اما این نسخه در اصل برای پشتیبان گیری وبلاگ های بیان نیست . بلاگ بیان می تواند نسخه XML مطالب وبلاگ ها را که قابل بازیابی در وبسایت هایی که از امکان درون ریزی فایل XML پشتیبانی می کنند در اختیار کاربر قرار بدهد. یعنی کاربر با دریافت نسخه پشتیبان مطالب به صورت XML بتواند مطالب خود را در سایت هایی مثل میهن بلاگ،بلاگر،جوملا و.. بازیابی نماید . در سایت هم می توان این امکان را قرار داد که کاربر انتخاب کند که این فایل را دقیقا برای کدام یک از سرویس ها می خواهد. امکان بازیابی از XML را نیز فعال می نمودم تا کاربرانی که از سایر سرویس ها به بلاگ بیان مهاجرت کرده اند بتوانند با آپلود فایل XML خود مطالب خود را در بلاگ بیان نیز داشته باشند و به مخاطبین خود نمایش بدهند . دریافت نسخه پشتیبان به صورت XML نیز می تواند رایگان نباشد و برای دریافت هر فایل مبلغی میان 10 تا 30 هزار تومان تعیین شود. ضمنا برای بازیابی وبلاگ از نسخه XML و نسخه پشتیبان xml برای سایت بیان نیز می توان هیچ هزینه ای در نظر نگرفت تا کاربران بیان بتوانند از امکان پشتیبان گیری مطالب و بازیابی آن به صورت XML به رایگان استفاده نمایند و کاربرانی که از دیگر سرویس ها به بیان مهاجرت می کنند نیز این امکان را رایگان در اختیار داشته باشند

⦿ امکان تغییر آدرس ایمیل مدیر وبلاگ و استفاده از حساب Gmail

متاسفانه امروزه اکثر سرویس ها از این امکان استفاده می نمایند و اصلا خوب نیست که بلاگ بیان چنین امکانی را ندارد. بعضا برخی کاربران بنا به دلایلی ایمیل ها را تغییر می دهند و این خوب نیست که در بیان امکان تغییر آدرس ایمیل وجود ندارد. برخی از کاربران بلاگ بیان نیز از خارج از کشور دوست دارند که در این سرویس وبلاگ نویسی انجام بدهند آن هم به زبان فارسی که متاسفانه اجباری بودن ثبت شماره تلفن همراه آنها را از ثبت نام در بلاگ بیان منصرف می نماید! از طرفی این امر بسیاری از افراد را می ترساند که مبادا شماره تلفن همراهشان دست هکر بیفتد. از این رو بهتر است امکان تعییر آدرس ایمیل فراهم و راهکاری برای شماره تلفن همراه صورت گیرد تا کسانی که دسترسی به شماره تلفن همراه ندارند نیز بتوانند عضو شوند . امکان عضویت و ورود را نیز از طریق حساب گوگل نیز جایش حسابی خالیست . این امر عضویت و ورود را بسیار راحت می نماید و قدم بزرگی است و گمان می کنم بیان اولین سرویسی می تواند باشد که این امکان را فعال نموده است.

⦿ اطلاع رسانی پاسخ به نظر کسانی که در بلاگ عضو نیستند

بسیاری از کاربرانی که خارج از سرویس بیان فعالیت می کنند نیز وبلاگ نویس هستند. می توان صفحه ای را برای این عزیزان که در بلاگ بیان عضو نیستند فراهم نمود تا آنها به این صفحه رفته و ایمیل خود را ثبت نمایند . در صورتی که نظری با ایمیل ثبت نام شده روی وبلاگی ثبت نمودند و نویسنده وبلاگ به نظرشان پاسخ داد ، بیان یک اعلان به صورت ایمیل به این کاربران ارسال نماید. در این صورت دیگر کسانی که در دیگر سرویس های وبلاگ نویسی فعال هستند نیز می توانند از این امکان بهره مند شوند و به محض پاسخ به نظراتشان از طریق ایمیل به آنها اطلاع داده شود

⦿ تغییر سیاست های کسب درآمد

به نظر من قیمت برخی از امکانات اختیاری بسیار بالاست و خب کاربری چنین امکاناتی را به این قیمت نمی خرد! باید سیاستی اتخاذ شود که هم به کاربران فشار نیاید و هم بلاگ بیان بتواند فروش خوبی داشته باشد و هزینه های خویش را تامین نماید.

پایین تر به راه های بیشتر کسب درآمد بر بستر وبلاگ نویسی اشاره کرده و پیشنهاداتی داده ام . قطعا مدیریت محترم بلاگ بهترین سیاست را برای کسب درآمد در نظر گرفته است اما کاربران برایشان مهم نیست که بلاگ بیان در حال هزینه کردن روی سرور هاست یا به توسعه دهندگان و کارمندان خود پول پرداخت می کند. استفاده کننده نهایی تنها به جیب خودش فکر می کند. از این رو برخی از این امکانات مناسب وضعیت خیلی از کاربران بیان نیست! مثال گسترده ای در این پست در رابطه با قسمت مالی زده ام. یک کاربر با کمی حساب و کتاب صد البته از این سرویس چیزی خریداری نمی کند چون سرویس های دیگر به مراتب صرفه بیشتری دارند. برخی از وبسایتها با دریافت سالانه یک میلیون تومان بهترین امکانات فضای وب و سرور مجازی را در اختیار قرار می دهند. و خب صد البته هرگز کاربر برای یک وبلاگ یک میلیون هفتصدهزار تومان پول پرداخت نمی کند! بهتر است این قیمت ها کاربردی تر شوند.

قیمت ها باید به گونه ای باشد که برای وبلاگ نویسان عادی به صرفه و برای کسانی که به امکانات بیشتر احتیاج دارند و قدرتمند تر بر حسب نیازشان قیمت پیشنهاد داد. برای مثال ثبت یک دامنه آی ار در سامانه نیک تنها نه هزار تومان است. آیا برای کاربر منطقی است که حدود دوبرابر هزینه دامنه را نیز برای اینکه بتواند یک دامنه روی وبلاگ خود داشته باشد هزینه کند؟ از این رو همه کسانی که دامین دارند به بلاگفا می روند! یا از سرویسی استفاده می کنند که این امکان را به رایگان فراهم نموده! اگر علاقه ای به تغییر قیمت ها ندارید ایرادی ندارد ولی برخی از امکاناتی که قطعا پرطرفدار هستند را می توانید کمی ارزان تر کنید تا با فروش بیشتر هم به نفع کاربران قدمی برداشته شود و هم برای بقای سرویس بلاگ.

امکانات اختیاری زیر خریدشان بسیار پرطرفدار است که می تواند به صورت زیر باشد

تعیین دسترسی نویسندگان : 5 هزار تومان

امکان جاوا اسکریپت : زیر 5 هزار تومان

امکان اتصال دامنه : دامنه اول ۵ هزار تومان - دامنه های بیشتر از یک دامنه هر دامنه 5 هزار تومان یا ده هزار تومان

یا میتوان یک بسته پایه را اضافه نمود که شامل امکانات اختیاری زیر باشد و هزینه آن در حد 10 تا 20 هزار تومان باشد.

یک عدد دامنه - امکان جاوا - امکان دسترسی نویسندگان - امکان 10 صفحه - امکان سی موضوع

قطعا تمامی وبلاگ نویسان با این قسمت هم عقیده خواهند بود.

از طرفی وجود برخی از امکانات در بلاگ بیان برای کسانی که می خواهند حرفه ای تر از این سرویس استفاده کنند نیز جایشان خالیست. در زیر آنها را پیشنهاد نموده ام :

الف- امکان داشتن ساب دامین داخل وبلاگ

کسانی که دامین برای خودشان خریداری نموده اند هم می توانند با ساخت وبلاگ های متعدد (امکان چند وبلاگی) امکان داشتن زیر دامنه را فعال نمایند . این امکان بدین صورت است که برای مثال بنده دامنه خودم که mywebsite.com هست را به بیان متصل نموده ام. با پرداخت سالانه مبلغی ما بین دو تا 5 هزار تومان این امکان برای من فراهم می شود که اگر وبلاگ جدیدی ساختم بتوانم داخل بیان در این دامنه یک زیر دامنه تعریف نمایم و آدرس وبلاگ جدیدم به این صورت گردد : blog.mywebsite.com . قطعا این امکان نیز بسیار پرطرفدار خواهد بود. ولی بهتر است هزینه آن بیشتر از 5 هزار تومان در سال نباشد. توجه شود نه برای هر زیر دامنه بلکه کلا امکان زیر دامنه 5 هزار تومان در سال باشد که با آن بتوان 10 زیر دامنه تعریف نمود. برای تعریف بیشتر از ده زیر دامنه نیز هر بسته ده تایی به قیمت 10 هزارتومان در سال. یا بسته های کوچکتر که صرفه اقتصادی داشته باشد . برای مثال سه زیر دامنه ۵ هزارتومان

ب- امکان داشتن قالب های اصلاح شده روی حساب کاربری بیشتر از 5 مورد.

تنها کاربران بیان مجاز به ساخت و ذخیره 5 قالب در محیط مدیریت خود هستند. به نظر من باید بسته های متعدد ده تایی و بیست تایی و سی تایی را قرار داد تا کاربران بتوانند میزان قالب های ذخیره شده خود را افزایش دهند. به ازای ذخیره هر قالب هم 500 تومان کافیست.

⦿ راه اندازی فروشگاه قالب برای بیان 

بیان قالب های بسیار زیبایی به صورت پیشفرض برای خود دارد . اما بیان می تواند با راه اندازی فروشگاه قالب بیان هم به فروش قالب های اختصاصی خود پرداخته و از این طریق کسب درآمد نماید و هم می تواند اشتغال ایجاد نماید و طراحان وب برای بیان قالب طراحی نموده و در بیان به فروش برسانند. تا هم بیان از این طریق به صورت پورسانت در آمد کسب نماید . البته بهتر است گروهی نیز جلوی سوء استفاده برخی از افراد سود جو را بگیرند. چون ممکن است برخی تنها با تعویض رنگ بندی برخی قالب ها آنها را به فروش برسانند که این کار دزدی معنویست و در وبلاگستان فارسی نیز متاسفانه بسیار فراگیر است! یعنی باید روی قالب هایی که در فروشگاه فروخته می شود نظارت کافی صورت پذیرد. و از طرفی سورس کد قالب های خریداری شده برای کاربر نمایش داده نشود و تنها یک سری امکانات تغییر رنگ و باکس به صورت ویزیویگ فعال باشد

⦿ فروشگاه پلاگین ها

شاید این گزینه هم گزینه خوبی باشد که بیان فروشگاه مخصوص پلاگین خود را هم راه اندازی نماید. برای مثال برخی دوست دارن از یک ادیتور خاص بهره مند شوند. یا عده ای دوست دارند یک یک پخش کننده موسیقی حرفه ای داشته باشند. یا عده ای دوست دارند به صورت اتوماتیک لینکهایشان مرتب شود. یا عده ای دوست دارند که به محض ارسال مطلبی در کانال تلگرامشان این مطلب در وبلاگشان نمایش داده شود . یا عده ای دوست دارند پلاگینی داشته باشند که امکان ایموجی را در نظرات داشته باشد یا بتواند مثلا در نظرات فلان امکان را فراهم نماید. یا عده ای دوست دارند پلاگینی لینک های خراب وبلاگشان را چک و به محض خراب شدن لینکی به آنها گزارش بدهد. هر کدام از این امکانات می تواند یک پلاگین باشد که در فروشگاه پلاگین ها به فروش می رسند یا به صورت رایگان در اختیار وبلاگ نویسان قرار می گیرند. قطعا سود آوری از این قسمت بسیار زیاد خواهد بود و سایر سرویس ها به لحاظ رقابت دیگر جرفی برای گفتن نخواهند داشت.

⦿ ارتقای ادیتور ها

ادیتور های بلاگ به نظر بنده بهینه نیستند . گاها مشکلاتی را دارند که باید برطرف شوند. ادیتور قسمت ویرایش قالب ها واقعا خوب نیست و بسیار مشکل دارد. مخصوصا هنگامی که قرار است درون آن فارسی تایپ شود بسیار به مشکل می خورد. از این رو بهتر است حداقل در فسمت قالب ها از ادیتور پیشرفته تر و بهتری استفاده گردد . بهتره از ادیتورهای بهتر استفاده بشود

⦿توسعه دهندگان

بخش توسعه دهندگان بسیار مهم است . بهتر است سرویس بلاگ بیان قابل اتصال به سرویس های دیگر باشد. اختصاص API های مختلف می تواند به برنامه نویسان کمک شایانی کند تا این سرویس را قدرتمند تر از همیشه نمایند. هماهنگی با شبکه های اجتماعی مختلف و سرویس های مختلف نیز می تواند به پیشرفت بلاگ بیان کمک بسزایی نماید. اپن سورس کردن قسمتی از کار و قرار دادنش در گیتهاب کمک بسزایی در آپدیت شدن سریع این سیستم خواهد داشت

⦿ امکان ثبت بیش از دو وبلاگ

هر حساب کاربری می تواند تنها دو وبلاگ برای خود داشته باشد که این به نظر بنده اصلا جالب نیست. بسیاری از سرویس ها این امکان را دارند که هر حساب کاربری بتواند چند وبلاگ را داشته باشد و مدیریت نماید. از این رو بهتر است امکان داشتن بیش از دو وبلاگ فراهم شود. با این تفاوت که به ازای هر وبلاگ اضافی مبلغ حداکثر هزار تومان از کاربر به صورت دایمی (نه سالانه) از کاربر درخواست شود . کاربر می تواند برای مثال با پرداخت 5 هزار تومان به جز دو وبلاگ خویش بتواند 5 وبلاگ دیگر را در حساب خود داشته باشد و مدیریت کند یا اگر یک دامین روی حساب خود دارد این وبلاگ ها را به سابدامین های مختلف متصل نماید

⦿ انتقال وبلاگ

گاها نویسنده بنا به دلایلی دوست دارد که وبلاگش را به شخص دیگری انتقال دهد. این امر متاسفانه در بلاگهای بیان میسر نیست. باید امکانی وجود داشته باشد که کاربر بتواند وبلاگی که در حساب کاربری خود هست را به طور کامل به حساب کاربری دیگری انتقال بدهد. یعنی وبلاگ آ از حساب کاربری شخص ب به حساب کاربری شخص س به طور کامل منتقل و مدیریت کامل وبلاگ مورد نظر به عهده شخص س باشد! در این صورت شاهد این نخواهیم بود که کلی وبلاگ با دامنه های قدیمی مشغول تولید اسپم باشند. در صورت وجود چنین امکانی شخص با اطلاعیه ای می تواند وبلاگ خویش را به شخص دیگری منتقل نماید .

⦿ نوار کناری

نوار کناری وبلاگها نیز بخش مهمی است . برای کسانی که کد نویسی می دانند اصلاح کردن این بخش بسیار راحت است ولی عموم وبلاگ نویسان توانایی این امر را ندارند. از این رو بهتر است بخشی (مانند ابزارک در سایت بلاگ اسکای) در سرویس های بیان هم وجود داشته باشد که به تنظیمات بخش نوار کناری بپردازد. عناوین پنجره ها را مشخص کند و برای مثال تنظیم اینکه در قسمت لینک دوستان چه تعداد لینک وجود داشته باشد. یا منوی موضوعات به صورت کشویی باز شوند یا به صورت لیست زیر هم بیایند. تعداد موضوعات چه میزان باشند.آیا تعداد پست ها در مقابل موضوعات نوشته شوند یا خیر. و همه این تنظیمات در این قسمت نوار کناری وجود داشته باشد. در این صورت کاربران می توانند تنظیم کنند که برای مثال درباره ما ی آنها بالاتر از موضوعات قرار بگیرد و آرشیو بالاتر یا پایین تر از لینک ها. ترتیب باکس های نوار کناری از اینجا قابل تنظیم باشد . امکان تنظیم کردن نمایش لینک های آرشیو به سه صورت لیست،کشو و اسکرول نیز بهتر است فراهم گردد تا در صورتی که وبلاگی آرشیو بلندی داشت و سال های زیادی بود که در بیان مشغول نوشتن بود نوار کناری وبلاگش بسیار طولانی نشود.

⦿ صفحه عناوین مطالب

این یکی از بزرگترین امکاناتی است که اکثر کاربران وبلاگ دوست دارند که این را داشته باشند ولی ندارند و بسیاری از کاربران بیان شاید به علت همین امکانات بسیار کوچک مجددا به بلاگفا برگشته اند. بسیار عالیست اگر صفحه عناوین مطالب در وبلاگها وجود داشته باشد که کاربر با کلیک روی این قسمت به لیستی از مطالب وبلاگ که به صورت لینک زیر هم لیست شده اند دسترسی داشته باشد . لیست عناوین مطالب وبلاگ بسیار مهم است و بهتر است این امکان در بلاگ بیان وجود داشته باشد تا کاربران به صورت دستی چنین چیزی را نسازند. جای صفحه عناوین مطالب وبلاگ بسیار خالیست. بهتر است این امکان فراهم شود و برای اینکه از مابقی سرویس های وبلاگدهی جلوتر باشد می توان در بلاگ بیان قسمتی را برای تنظیمات این صفحه قرار داد یا این لیست به چند صورت باشد. لیست کلی به ترتیب تاریخ جدیدترین مطلب در بالا ، نمایش عناوین موضوعاتی خاص ، نمایش به صورت تاریخ بندی و.. که قابل تنظیم باشد.

⦿ امکان صفحه بندی مطلب

این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد تا در صورتی که مطلبشان بسیار طولانی است آن را صفحه بندی کنند . یعنی یک پست یا صفحه ای که خود صفحه بندی شده و در انتهای پست این صفحات وجود دارند. که کاربر می تواند با کلیک روی اعداد مطالب را به صورت قسمت بندی شده و صفحه بندی شده مطالعه نماید.

⦿ صفحه آرشیو مطالب

صفحه آرشیو نیز بسیار مهم است . متاسفانه بیان این صفحه را نیز ندارد. صفحه ای که به صورت اختصاصی لیست لینک آرشیو را به مخاطبان وبلاگ نمایش میدهد. ترتیب نام ماه ها نوشته شده و کاربر با کلیک روی هرکدام مطلب آن بازه زمانی را مطالعه می کند . این صفحه برای وبلاگ هایی خوب است که دوست ندارند در نوار کناری خود قسمتی به اسم آرشیو داشته باشند ولی می خواند که مخاطبین شان به آرشیو وبلاگشان دسترسی داشته باشند. در حالت فعلی کاربران بیان به صورت دستی این صفحه را می سازند. ولی اگر این صفحه وجود داشته باشد تنها لینک ان را قرار خواهند داد و این بسیار عالیست!

⦿ امکان ایجاد باکس های مخصوص لینک

مدیریت پیشرفته لینک های وبلاگ هم بسیار مهم است و می تواند به صورت لیست های متعدد در بخش های مختلف وبلاگ نمایش داده شوند. می شود قسمتی در بلاگ بیان وجود داشته باشد که به کاربر این امکان را بدهد که در نوار کناری باکس های مختلف ایجاد کند و در هر باکس تعدادی لینک قرار دهد. این امر در حال حاضر با دست بردن به بخش کد های قالب به راحتی امکان پذیر هستند . ولی برای تمامی کاربران بهتر است قسمتی ایجاد شود که همه به راحتی بتوانند لینک ها رو دسته بندی و در باکس های مختلف نمایش بدهند . به طور مثال کاربر بتواند دسته لینک های علمی،لینک های ادبی، لینک های دوستان، لینک مطالبم در دیگر سایت ها و.. را به صورت جداگانه و در باکس های مختلف به مخاطبانشان در نوار کناری دسته بندی و نمایش دهند و تعدادی لینک در هر باکس قرار دهند .

⦿ امکان ایجاد صفحه های جدا مخصوص لینک

این قسمت نیز مانند قسمت بالا می باشد. کاربر با این امکان بتواند صفحه آرشیو لینک ساخته و تمامی لینک های خود را در یک صفحه کاملا جدا و مجزا به نمایش بگذارد. تفاوت صفحه لینک با صفحات جدا این است که در صفحات جدا کاربر باید متن را نوشته و سپس متن را انتخاب و به طور خیلی ساده متن را تبدیل به لینک کند و یک صفحه آرشیو لینک بسازد. اما ساخت یک صفحه لینک بدین صورت نیست. کاملا و تخصصی تنها امکان قرار دادن لینک در این صفحه موجود است . در این صفحه نیز لینک ها می توانند دسته بندی بشوند و مرتب بشوند. کاربر بتواند تعدادی صفحه لینک درست مانند صفحه جدا بسازد . سه صفحه می تواند رایگان باشد و کسانی که بیشتر از سه صفحه لینک می خواهند می توانند در قسمت امکانات اختیاری آن را خریداری کنند. این قسمت برای ساختن آرشیو پیوند های به اشتراک گذاشته مناسب است. کاربران می توانند از این صفحات به راحتی برای آرشیو کردن لینک های خود استفاده کنند و در هر صفحه هر میزان لینک را قرار دهند. صفحه نیز از قالب خاصی بهره مند است و لینک ها را به صورت بسیار مرتب نمایش می دهد

⦿ امکان بستن وبلاگ

این قسمت هم وجودش بسیار مهم است . بسیاری از کاربران وبلاگ خود را حذف می نمایند. امکان غیر فعال کردن موفت وبلاگ هنوز در بیان وجود ندارد. می توان این امکان را فراهم نمود که کاربر به قسمت غیرفعال کردن موقت رفته و با انتخاب قالب مخصوص و وارد کردن اطلاعاتی شامل پیام صفحه و امکان تماس با مدیر آن را فعال نماید. به طوری که وقتی کاربر وارد وبلاگ شد با این صفحه ای که نویسنده انتخاب نموده به همراه پیام و امکان تماس مواجه و آن را ببیند. این بخش هم بسیار مهم است و از حذف کردن وبلاگ جلوگیری به عمل می آورد.

⦿ امکان قفل وبلاگ

بسیاری از کسانی که از وبلاگ ها خداحافظی کرده اند با یک وبلاگ دیگر شروع کردند و این یعنی از دست رفتن آرشیو. بهتر است این امکان به بلاگ بیان اضافه شود . این امکان به نویسنده این امکان را میدهد که وبلاگش را به طور کامل قفل نماید . بدین صورت که فقط اعضای بیان ( اعضایی که نام کاربری شان در قسمت خوانندگان مجاز ثبت شده) توانایی مطالعه و دیدن وبلاگ مورد نظر را داشته باشند. و مابقی کاربران بیان تنها یک صفحه که این وبلاگ حفاظت شده است . برای کسانی هم که اعضای بیان نیستند یا یک توکن خاص پیش بینی شود یا آنها نیز عضو سایت بیان شوند تا بتوانند وبلاگ مورد نظر را مطالعه نمایند . این امکان رو شاید خیلی از وبلاگ نویسان بپسندند.

⦿ فیلتر نظرات

قسمتی در نظرات باید قرار داده شود به همین نام . در این قسمت کاربر می تواند کلماتی را وارد کند . به محض اینکه مخاطبان در متن نظرات خود از این کلمات تعریف شده استفاده نمایند نظرشان ثبت نمی شود! این قسمت نظراتی که شامل کلمات تعریف شده در این بخش هستند را فیلتر کرده و اصلا اجازه ثبت آنها را نمی دهد. این امکان نیز بسیار مورد توجه وبلاگ نویسان قرار خواهد گرفت .

⦿ امکان داشتن پروفایل حرفه ای

این امکان در بیان هست ولی حرفه ای نیست. برای هر وبلاگ یک بخشی به اسم پروفایل باید قرار داده شود که کاربر بتواند یک صفحه مشخصات حرفه ای داشته باشد . این صفحه شامل نام و نام خانوادگی و آدرس های شبکه اجتماعی و علایق و سلایق و توانایی ها و آدرس های وبلاگ ها می باشد که فرد باید آنها را وارد نماید. و توسط خوانندگان وبلاگ نیز قابل دسترس باشد. این امکان بسیار امکان جالبی است.

⦿ تبلیغات در وبلاگ های بیان ممنوع است!

صفحه گزارش وبلاگ های متخلف متاسفانه زیاد به روز نیست و پیگیری نمی کند. تبلیغات کردن در سرویسی که امکانات خود را رایگان در اختیار افراد قرار میدهد انسانی و درست نیست . در مورد تبلیغات در وبلاگ ها بسیار باید سرسختانه برخورد شود و به نظر من بیان بسیار با کاربران متخلف مدارا می کند . بخشی را باید ایجاد کرد تا کاربران بتوانند وبلاگ های متخلف را گزارش دهند. یا حداقل بخشی مجزا برای سوء استفاده کنندگان باید وجود داشته باشد که نیاز به کنترل دقیق نداشته باشد. گاهی شکایات محتوایی است و رسیدگی ان زمان بر است. اما وبلاگ های تبلیغاتی این زمان را برای رسیدگی نیاز ندارند و به محض اینکه مسئول این بخش وارد وبلاگ فرد خاطی شد به راحتی می تواند صفحه پاپ آپ یا مطالب تبلیغاتی و اسپم را مشاهده نماید. تبلیغات به این شیوه آن هم در این سرویس واقعا صحیح نیست و کمی باید سفت و سخت باشد. بیان می تواند داوطلبینی را جذب نماید که این وبلاگ ها را گزارش نمایند.

⦿ امکان کسب درآمد قانونی

برخی دوست دارند که از وبلاگ پر بازدیدشان درآمد داشته باشند و این کار رو دوست دارند قانونی انجام دهند. برای همین منظور بخشی باید در محیط مدیریت وجود داشته باشد که کاربران با پرداخت مبلغی ماهانه یا سالانه امکان تبلیغات در وبلاگ برایشان فراهم شود و بتوانند در گوشه ای از وبلاگ تبلیغات نمایند. این مساله هم به این صورت است که کاربر تنها و تنها در قسمت تبلیغات وبلاگ حق نمایش بنر های تبلیغاتی دارد. طوری نشود که فرد با پرداخت مبلعی ماهانه در متن و بیرون متن و گوشه های وبلاگ و عنوان تبلیغات کند و پاپ آپ هم قرار دهد. درآمد برای وبلاگ های پرطرفداری که دوست دارند تبلیغات بگیرند و در قسمت مخصوص این کار را انجام دهند می تواند بلامانع باشد!

⦿ وبلاگ هایی با امکانات رایگان!

برخی از کاربران یا 18 سال تمام را ندارند و توانایی پرداخت ندارند و یا دوست ندارند به هیچ عنوان برای وبلاگ پولی هزینه نمایند. ولی با نمایش تبلیغات هم مشکلی ندارند. می توان برای این کاربران هم یک بسته رایگان را فعال کرد. بدین صورت که شرکت بیان با شرکت های تبلیغاتی قرارداد بسته و در این وبلاگ هایی که این بسته را فعال نموده اند در قسمتی که خود وبلاگ نویسان علاقه مند هستند تبلیغات نمایش داده شود نمایش دهند! این بخش می تواند در نوار کناری یا گوشه وبلاگ باشد. سپس این کاربران می توانند وبلاگ خویش را با این امکانات بنویسند

کاربرانی که این بسته را فعال می کنند در اصل بسته پیشنهادی برایشان فعال می شود اما با این تفاوت که تنها قسمت امکانات بلاگ برایشان فعال می شود. نه امکانات بیان باکس و آمار. تنها و تنها قسمت های امکانات بلاگ و آن هم بسته پیشنهادی برایشان به صورت رایگان فعال شود .

⦿ همکاری با قالب سازان یا مبدل قالب های سایر سرویس های وبلاگ دهی به بیان

قالب های دیگر سرویس ها در بیان بسیار حرکت زیبایی خواهد بود . بسیاری از کاربران بلاگفا دقیقا به خاطر اینکه قالب های بیان مانند قالب های بلاگفا نیست به این سرویس نمی آیند . از این رو بهتر است شرکت بیان یا مبدل قالب رو برای این افراد در نظر داشته باشد تا برای مثال قالب میهن بلاگ و پرشین بلاگ و بلاگقا نیز در بیان قابل استفاده باشد و توابع این سرویس دهی را سرویس بلاگ بیان بتواند بخواند و قالب روی سرویس درست نمایش داده شود . یا نیز می توان با طراحان وب صحبت و آنها را تشویق کرد که کدهای قالب هایشان را برای بیان هم بهینه نمایند و قالب ها قابل استفاده در سرویس بیان نیز باشند. در این صورت بسیاری از افراد سایر سرویس ها به سمت بیان خواهند آمد.

⦿ پوسته محیط مدیریت

امکان فعال کردن پوسته روی ظاهر محیط مدیریت نیز حرکت بسیار مهمی است . برای کاربران هم جذاب و جالب می تواند باشد که بتوانند پوسته محیط کاربری بیان خود را تعویض کنند . برای برخی ها کارکردن با محیط کاربری بیان بسیار سخت میباشد . می توان قسمتی را ایحاد کرد که کاربران بتوانند ظاهر محیط مدیریت بیان را تعویض نمایند. و با این روش می توان قالب های متنوع با امکانات متنوع تری را قرار داد. برای افرادی که برایشان محیط مدیریت بیان بسیار سخت است می توان قالب هایی مینیمال تر و ساده تر را در این بخش قرار داد تا کاربر با فعال کردنش محیط ساده ای را دیده و آن عادتی که در سرویس بلاگفا داشته در اینجا نیز تجربه نماید .

⦿ امکان خروجی گرفتن از نظرات وبلاگ نویسان در دیگر وبلاگهای بیان

این نیز یکی از بخش های مهمی است که جایش بسیار خالیست. امکان خروجی گرفتن از نظراتی که در دیگر وبلاگ های بیان داده شده به صورت فایل HTML. بعنی کاربر بتواند از تمامی نظراتی که در سایر وبلاگ ها نوشته یک خروجی HTML داشته باشد به همراه آدرس وبلاگ ها و پاسخی که آن وبلاگ نویس به کاربر نوشته. این خروجی نیز می تواند با دریافت هزینه پایین یا به صورت رایگان صورت پذیرد که قطعا انقلابی در وبلاگ نویسی دنیا خواهد بود که شما می توانید آرشیو نظراتی که در وبلاگ های بیان داده اید را داشته باشید! هیچ سرویسی حتی سرویس های خارجی هم چنین امکانی را ندارند :)

⦿ امکان خروجی گرفتن از نظرات وبلاگ

این نیز می تواند یک خروجی بسیار عالی باشد . خروجی تمامی پیام ها و نظراتی که در وبلاگ به نویسنده داده شده است . این نیز می تواند به صورت رایگان در اختبار کاربر قرار بگیرد . آرشیو کامل نظراتی که روی وبلاگ فرد داده شده است به صورت HTML .

⦿ امکان دیسکاس

اگر کاربران وبلاگ بتوانند از دیسکاس هم در وبلاگ خود با پرداخت مبلعی ( بین ۳ تا ۵ هزار تومان درسال) از دیسکاس استفاده کنند بسیار عالی خواهد شد . دیسکاس شبکه اجتماعی مخصوص کامنتینگ می باشد که در وبلاگ ها اضافه شده و امکانات جالبی میدهد .. امکان منشن کردن و نظرات تو در تو هم فعال گردد بسیار مفید است . گرچه دیسکاس این قابلیت رو دارد

⦿ اسپم بلاگینگ

در قسمت وبلاگ های بروز شده ناگهان می بینیم ده وبلاگ پشت سر هم یک تور به ارمنستان را پست کرده اند و تبلیغ نموده اند. و این ده وبلاگ در لیست وبلاگ های به روز شده ظاهر می شوند. می توان امکانی را فراهم کرد که یک پست خاص همزمان ( کمتر از 150 ثانیه) اگر در چند وبلاگ متناوبا ارسال شد ابتدا از نوشتن نام آن وبلاگ ها در وبلاگ های بروز شده جلوگیری شود و ضمنا این وبلاگ ها به سمت رسیدگی مدیریتی ارسال شوند تا اگر اسپم هستند مدیریت وبلاگ بیان بدون هیچ اطلاعی وبلاگ آنها را حذف و دامنه ها را آزاد نماید. ایمیل هایی که در آن وبلاگها ثبت شده اند را نیز در لیست سیاه شش ماهه قرار دهد. باید ترتیبی اتخاذ شود تا اسپم نویسان نتوانند محیط حرفه ای بلاگ بیان را خراب کنند.

⦿ بهبود قسمت کامنت ها

در قسمت نظرات امکان قرار دادن عکس و لینک را باید بهبود بخشید. چندین بار در قسمت نظرات خواستم لینک قرار بدهم و نتوانستم. ضمنا امکان پاسخ دادن به نظرات دیگر کاربران را توسط دیگر کاربران فراهم می کردم. برای مثال نظردهنده شماره یک بتواند به نظر نظر دهنده شماره دو در زیر پست اشاره کرده و آن را پاسخ دهد . نه به صورت تو در تو بلکه به صورتی که نشان داده شود این نظر در پاسخ به این نظر داده شده است . امکان قرار دادن شکلک را نیز در قسمت نظرات فراهم می کردم چون با اینکه من شخصا مخالف این امکان هستم ولی طرفداران زیادی دارد و در وبلاگ های زیادی این را دیده ام که چرا قسمت نظرات شکلک ندارد. می توانید از شکلک های که لایسنس رایگان دارند استفاده کنید.

⦿ امکان ویرایش گروهی

این مساله نیز بسیار کاربران را اذیت می کند. بیان متاسفانه امکان select ندارد. یعنی نمی توان به صورت گروهی پست ها و نظرات را ویرایش کرد یا روی آنها پردازشی انجام داد. امکانی باید فراهم شود که نظرات را بتوان به صورت گروهی انتخاب و آنها را حذف،تایید،انتقال،ویرایش و.. نمود یا گروهی آنها را به سمت پوشه هرزنامه هدایت کرد. امکانی باید فراهم شود تا به صورت گروهی بتوان پست ها را انتخاب و آنها را حذف یا انتقال داد یا کلمات کلیدی انها را ویرایش کرد یا امکان نظراتشان را باز و بسته کرد یا به صورت گروهی آنها را پیش نویس کرد و به صورت گروهی آنها را بتوان ویرایش کرد. به صورت گروهی بشود لینک ها را انتخاب و آنها را حذف نمود یا ویرایش کرد . در کل امکان انتخاب کردن در بیان جایش بسیار خالیست.

⦿ نسخه موبایل وبلاگ ها

نسخه موبایل وبلاگ ها کاملا با قالب ریسپانسیو تفاوت دارد. امکانی فراهم باید شود که با انتخاب نویسنده وبلاگ خواننده به این نسخه هدایت شود یا خیر. این نسخه نیز بدین صورت است که در صورتی که بازدید کننده ای با سیستم عامل اندروید یا صفحه نمایش کمتر از مثلا N وارد وبلاگ شد به آدرس زیر که نسخه موبایل وبلاگ هست منتقل شود.

m.yourblog.blog.ir

yourblog.blog.ir/m

m.blog.ir/yourblog

و در یکی از این آدرسها وبلاگ کاملا به صورت قالب مخصوص که از محیط مدیریت قالب انتخاب است نمایش داده شود. یعنی وبلاگ کاملا به صورت یک اپلیکیشن نمایش داده شود . پست ها به صورت کاملا منظم نمایش داده شوند . تصاویر کاملا برای این نسخه طراحی و فعال شوند و وقتی که بازدید کننده به این آدرس هدایت شد وبلاگ را به صورت یک اپلیکیشن تماشا نماید و بتواند راحت داخل آن به بخش های مختلف رفته و پست ها را بخواند و به راحتی نظر خود را ارسال نماید. این نسخه نیز به این علت که چون ممکن است با اینترنت موبایلی کاربر به وبلاگ متصل شده باشد قالب های کاملا کم حجم داشته باشد و از نمایش برخی قسمت های وبلاگ که ممکن است ترافیک بیشتری را مصرف کنند جلوگیری نماید.

⦿ اپ وبلاگ خوان

امکان این را باید فراهم نمود تا یک اپلیکیشنی به صورت اختصاصی بتواند وبلاگ ها درون خودش بخواند. یعنی بلاگ بیان باید این امکان را برای برنامه نویسان فراهم نماید تا برنامه نویسان بتوانند اپلیکیشن مخصوص وبلاگشان را بسازند و یا بتوانند اپلیکیشنی بسازند که بتواند وبلاگ های بلاگ بیان را در اپ نمایش بدهد به صورت کامل درست.

⦿ اپ مدیریت وبلاگ

اپ مخصوص مدیریت بلاگ بیان هنوز در موبایل های ما جایش خالیست. عموما مدیریت وبلاگ ها از طریق تلفن همراه صورت میگیرد. بهتر است اپلیکیشن مخصوص مدیریت بلاگ بیان بزودی عرضه شود . البته چون بلاگ بیان یک سیستم تحت وب است پس بهتر است در نسخه اپلیکیشن تنها و تنها امکانات ابتدایی وبلاگ ها قابل انجام باشد . نه تمامی تنظیمات و امکانات ها. بهتر است تنها امکانات زیر در اپلیکیشن وجود داشته باشد

1- امکان ارسال پست ( با ادیتور ساده ) به همراه توانایی انتخاب موضوع و کلمات کلیدی

2-تایید و پاسخ به نظرات

3- تنظیمات پایه ای وبلاگ و امکان غیر فعال کردن موقت وبلاگ

مابقی امکانات و تنظیمات حتما باید توسط مرورگر وارد سیستم بلاگ بیان شد.

⦿ امکان استفاده از سرویس های دیگر در پست ها

امکان استفاده از سرویس هایی چون یوتیوب و ساندکلاد و.. را به صورت embed در مطالب وبلاگ ها باید فراهم شود تا کاربران بتوانند از این سرویس ها در وبلاگشان استفاده نمایند. 

⦿ امکان ایجاد پنجره در صفحات

در هنگام ارسال پست جدید امکانی باید فراهم شود تا کاربر بتواند برای مثال قسمتی از کدهایی که در قالب ها قابل استفاده است در پست ها هم قابل استفاده باشد. برای مثال قطعه کدی باشد تا با قرار دادنش در صفحه تمامی موضوعات وبلاگ فراخوانی شوند یا تمامی تگ های وبلاگ را فراخوانی نماید

⦿ قسمت بلاگ های برتر 
من دقیقا اطلاعی از اینکه چه گونه این وبلاگ ها انتخاب می شوند ندارم . ولی بهتر است مدیر بلاگ بیان معیار انتخاب را تنها تعداد بازدید قرار ندهند . اولا باید ابتدا وبلاگ های کاندیدا شده را تعیین نمود که باید موارد زیر را داشته باشند تا واجد شرایط کاندیداتوری شوند
1- میزان 1+ یا همان لایک مطلب ( در صورتی که نمره منفی را از قالب حذف نکرده باشند)
2- میزان نظرات و فعالیت هایی که در یک سال داشته اند و نظراتی که روی وبلاگ های دیگر قرار داده اند
3- میزان پاسخ دهی به نظرات
4- میزان به روز رسانی وبلاگ
5- میزان ارزش مطالب قرار داده شده (منظور ارزش ادبی نیست، منظور کپی نکردن یا مطالب زرد نبودن است)
6- میزان نظرات دریافتی
7- میزان بازدید
بر حسب اولویت شماره یک (مهم ترین) و شماره هفت ( کم اهمیت ترین)
سپس بایستی بعد از جمع آوری لیست انتخاب وبلاگ های برتر را به عهده کاربران گذاشت که با رای دهی وبلاگ های برتر را انتخاب نمایند . سپس این وبلاگ ها در 5 صفحه نمایش داده خواهند شد که یک صفحه برترین های انتخاب کاربران و 4 صفحه انتخاب سیستم و داوران بیان است. ضمنا وبلاگ های دامنه دار در این رقابت ها شرکت داده نمی شوند که اصلا صحیح نیست. این امکان قطعا نظر بسیاری از وبلاگ نویسان را جلب خواهد کرد . گرچه شخصا با این امکان از پایه مخالفم و به نظرم وجود داشته باشد بهتر است اما نظر جمعی برای پیشرفت سرویس مهم تر است.
⦿ تازه واردین
بخشی برای تازه واردین بایستی ایجاد شود تا آنها را تشویق به نوشتن کند و وبلاگ آنها را نیز در معرض دید قرار دهد . بسیاری از وبلاگ هایی که در این مدت دیده ام که نوشتن را شروع کرده و سپس حذف شده اند همین ندیدن ها بوده است. یک حرکتی باید صورت بگیرد تا به محض اینکه یک تازه وارد به دنیای وبلاگ نویسی قدم می گذارد حمایت شود تا نوشتن وبلاگ را رها نکند. این حرکت هم برای نویسنده وبلاگ و هم برای سرویس وبلاگ دهی بیان سودمند خواهد بود چون شخصی اگر به وبلاگ نویسی علاقه مند شود آن را رها نمی کند و این یعنی تضمین بقای وبلاگ نویسی و ایضا بلاگ بیان . باید از این نویسندگان حمایت ویژه صورت گیرد
⦿ تشویق کانال های تلگرامی برای داشتن یک وبلاگ
بسیاری از کانال های بزرگ تلگرامی محتوای خویش را در این اپ می ریزند. و این اصلا خوب نیست . بیان باید ترتیبی اتخاذ کرده و با مدیران این کانال ها صحبت و انها جذب شوند تا مطالبی که در کانال ها ارسال می شود در وبلاگ هم نمایش داده شود . یعنی هر مطلبی که در کانال منتشر شد آن مطلب در بلاگ بیان هم منتشر شود . یعنی مدیران کانال ها مجاب شوند که نسخه ای از مطالبشان را در وبلاگ های رسمی که در بیان ساخته اند قرار دهند . یا توسط نیروی انسانی و یا به صورت اتوماتیک این امر انجام شود. در این صورت محتوای فارسی در کانال ها محبوس نخواهد شد
⦿ مطالب جدید دوستان
قسمتی در بلاگ بیان باید ایجاد شود که در هر وبلاگ امکان این را فراهم کند که نویسنده آدرس وبلاگ های محبوب خویش و یا وبلاگ هایی که دوست دارد مطالبشان به بازدیدکنندگان نمایش داده شود را در لیستی وارد می کند . سپس آن وبلاگ هایی که در این لیست هستند به محض اینکه مطلب جدیدی را ارسال کرده اند لینک مطلب به همراه عنوانشان در این باکس مورد نظر نمایش داده می شود . نویسنده می تواند این بخش را یا در قسمت نوار کناری و یا در یک صفحه جدا قرار دهد. بدین منظور که به محض ارسال پست جدید توسط آن وبلاگ های مورد نظر نگارنده سریعا این لیست بروز شده و مطلب جدید دوستان نویسنده وبلاگ را نمایش و به بازدیدکنندگان پیشنهاد دهد. این امکان اتصال میان وبلاگ ها را بیشتر می کند و باعث صمیمیت بیشتری نیز می شود . 
اگر موردی شما به ذهنتان رسید تنها کافیست در قسمت نظرات آن را بفرمایید تا به این لیست اضافه گردد . بسیار ممنونم از توجه شما و امیدوارم که این پیشنهادات روزی در بلاگ بیان به عنوان امکانات وجود داشته باشند و کاربران وبلاگستان فارسی بتوانند از این امکانات استفاده کنند.
منتظر حمایت های شما هستیم :)

نظرات  (۱۴)

  • 🔹🔹نیلگون 🔹🔹
  • سلام
    موافقت خودم رو با محتویات این پست اعلام میکنم.
    پاسخ:
    تشکر می کنم. لطفا مطلب را همرسانی کنید تا دوستان دیگری بیان و مطالعه اش کنند
    بسیار جامع و عالی...
    بدون شک موافقم:)
    پاسخ:
    تشکر می کنم. لطفا مطلب را همرسانی کنید تا دوستان دیگری بیان و مطالعه اش کنند
  • زِدْ عِِـچْ آرْ …
  • همۀ گزینه ها خیلی خوب و جامع بودن و اگه اتخاذ بشن شرایطِ خیلی فوق العاده ای به وجود میاد
    پاسخ:
    تشکر می کنم. لطفا مطلب را همرسانی کنید تا دوستان دیگری بیان و مطالعه اش کنند . به اشتراک بگذارید
  • آندرومدا :)
  • من هم موافقم . امیدوارم رسیدگی بشه.
    پاسخ:
    قصد دارم این مطلبر و برای مدیران بیان ارسال کنم به همراه نظراتی که امضا شده اند در زیر این مطلب. امیدوارم که روزی این اتفاقات بیفته
    لطف کنید این مطلب رو همرسانی کنین تا افراد بیشتری بیان و در موردش حتی توی وبلاگشون بنویسن.
    تا شاید این اتفاقات بیفته
  • 😂😘زهـــღـــرا 😊😍
  • کاملا موافقم
    پاسخ:
    تشکر می کنم. لطفا مطلب را همرسانی کنید تا دوستان دیگری بیان و مطالعه اش کنند . به اشتراک بگذارید
    خیلی طولانی :)
    و قابل احترام .. وبلاگ نویسی خیلی بهتر خواهد شد
    پاسخ:
    تشکر می کنم. لطفا مطلب را همرسانی کنید تا دوستان دیگری بیان و مطالعه اش کنند . به اشتراک بگذارید
  • ♥️ っ◔◡◔)っ ♥️ mohammad)
  • عالی بود عالی
    کاشکی بشه
    پاسخ:
    تشکر می کنم. لطفا مطلب را همرسانی کنید تا دوستان دیگری بیان و مطالعه اش کنند . به اشتراک بگذارید
    قصد دارم این مطلبر و برای مدیران بیان ارسال کنم به همراه نظراتی که امضا شده اند در زیر این مطلب. امیدوارم که روزی این اتفاقات بیفته
    لطف کنید این مطلب رو همرسانی کنین تا افراد بیشتری بیان و در موردش حتی توی وبلاگشون بنویسن.
    تا شاید این اتفاقات بیفته
    به نظرم جامع و مفید بود هرچند به خاطر خیلی طولانی بودنش دیگه اخرا فقط عنوانو خوندم و چیزایی که راجع بهش نمیدونستم توضیحاتشو خوندم 
    خب خیلیاش شاید به درد همه نخوره ولی در کل اگه این امکانات فراهم شه خوبه 
    موافقم با پستتون 
    پاسخ:
    ممنونم بسیار زیاد
    چرا وبلاگ هایی که دامنه دارن باز نمیشن؟
    تشکر می کنم. لطفا مطلب را همرسانی کنید تا دوستان دیگری بیان و مطالعه اش کنند . به اشتراک بگذارید
    قصد دارم این مطلبر و برای مدیران بیان ارسال کنم به همراه نظراتی که امضا شده اند در زیر این مطلب. امیدوارم که روزی این اتفاقات بیفته
    لطف کنید این مطلب رو همرسانی کنین تا افراد بیشتری بیان و در موردش حتی توی وبلاگشون بنویسن.
    تا شاید این اتفاقات بیفته
  • ... S҉A҉H҉A҉R҉
  • ممنون که وقت گذاشتین کاش عملی بشه
    پاسخ:
    خواهش می کنم .
    شما هم پس موافقین
    تشکر می کنم. لطفا مطلب را همرسانی کنید تا دوستان دیگری بیان و مطالعه اش کنند . به اشتراک بگذارید
    قصد دارم این مطلبر و برای مدیران بیان ارسال کنم به همراه نظراتی که امضا شده اند در زیر این مطلب. امیدوارم که روزی این اتفاقات بیفته
    لطف کنید این مطلب رو همرسانی کنین تا افراد بیشتری بیان و در موردش حتی توی وبلاگشون بنویسن.
    تا شاید این اتفاقات بیفته
    من با موارد مطرح شده موافق هستم (:
    بسیار هم عالی ((:
    ممنون برای وقتی که گذاشتید و نوشتید
    پاسخ:
    خواهش می کنم .
    شما هم پس موافقین
    تشکر می کنم. لطفا مطلب را همرسانی کنید تا دوستان دیگری بیان و مطالعه اش کنند . به اشتراک بگذارید
    قصد دارم این مطلبر و برای مدیران بیان ارسال کنم به همراه نظراتی که امضا شده اند در زیر این مطلب. امیدوارم که روزی این اتفاقات بیفته
    لطف کنید این مطلب رو همرسانی کنین تا افراد بیشتری بیان و در موردش حتی توی وبلاگشون بنویسن.
    تا شاید این اتفاقات بیفته
    با امکان تغییر ایمیل مثل بقیه سرویس دهنده های بلاگ مخالفم چون اگه کسی رمز شما رو به هر نحوی بدست بیاره میتونه علاوه بر تغییر رمز پنل، ادرس ایمیل شمارو هم تغییر بده و برای همیشه حساب کاربری خودتون رو از دست میدید مثل بلاگفا. ولی اگه دو مرحله ای باشه و ابتدا به ایمیل قبلی لینک فعال سازی این امکان ارسال بشه بهتره یا لااقل از طریق شماره تلفن احراز هویت صورت بگیره
    البته الانم امکان تغییر ایمیل با درخواست مستقیم از پشتیبانی بیان ممکنه
    ممنون از وقتی که گذاشتید امیدوارم پستتون دیده بشه

    پاسخ:
    منظور از امکان تغییر ایمیل همینه که ایمیل تاییدیه بفرسته به آدرس ایمیل قبلی و تایید بگیره! انتقال وبلاگ هم با تایید ایمیل صورت بگیره.
    اینکه از بخش پشتیبانی هر فرد بخواد آدرس ایمیل تغییر بده خیلی خوب نیست
    خیلی ممنونم از نظرتون . اگر موافق هستید همرسانی کنید تا امضا های جمع شده بیشتر بشن.
    خیلییییییییی عالی بودن همشون:)
    امیدوارم عملی بشن:)
    پاسخ:
    خواهش می کنم .
    شما هم پس موافقین
    تشکر می کنم. لطفا مطلب را همرسانی کنید تا دوستان دیگری بیان و مطالعه اش کنند . به اشتراک بگذارید
    قصد دارم این مطلبر و برای مدیران بیان ارسال کنم به همراه نظراتی که امضا شده اند در زیر این مطلب. امیدوارم که روزی این اتفاقات بیفته
    لطف کنید این مطلب رو همرسانی کنین تا افراد بیشتری بیان و در موردش حتی توی وبلاگشون بنویسن.
    تا شاید این اتفاقات بیفته
    بله حتما چشم
    پاسخ:
    ممنونم
  • قاسم صفایی نژاد
  • سلام. در نظرات یکی از شرکت کنندگان در پویش، لینک شما رو دیدم. لطفا در پویش ما شرکت کنید:
    پاسخ:
    متاسفم ولی شرکت نمی کنم
    برام جالبه دقیقا زیر همین پست برام این نظر رو گذاشتین و این نظر رو گذاشتین.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">