اپیزود

چیزی که می فهمم ( فک کنید توییتره )

اپیزود

چیزی که می فهمم ( فک کنید توییتره )

نوشخوار

دوشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۰۸ ق.ظ

بعد از اپیزود پر جنجال 46 که بسی پر کامنت بود و بحث امروز قصد دارم اپیزود 47 رو تقدیمتان کنم.

در این اپیزود قصد ندارم به کسی توهین کنم پس خودم را مثال می زنم تا به کسی بر نخورد . همیشه گمان می کنیم چهارپایان نشخوار می کنند . اما ما انسانها هم گاهی چیزی را نوشخوار می کنیم . تنها مورد نوشخوار شده فرق می کند .. برای گوسفند علف و برای خر و گاو یونجه و برای انسان هم اطلاعات..

در این اپیزود می خواهم در مورد نوشخوار اطلاعات ما ایرانیان صحبت کنم . و به نوعی به اصلش پی ببریم همان فشردن همزمان دکمه Ctlr + C خودمان می باشد. و در تبلت ها هم که long tap و بعد select all و بعد copy و بعد paste . خیلی راحت .. این یعنی نوشخوار اطلاعات توسط انسانها ...

در گروهی هستیم که مطالب زیبایی نوشته می شود .. و ما هم این حرکت را انجام داده و در گروه دیگری کپی می کنیم ... بدون گرفتن هیچ تاثیری .. حال مسیر را برعکس می رویم .. من در گروهی هستم که جناب آقای Z متنی را توی گروه می گذارد که ازخانم Y از گروه دیگری کپی کرده است . و همین خانم Y نیز از شخصی دیگری به نام X کپی کرده و شخص X از شخص W کپی فرمودن و این سیکل ادامه پیدا می کند تا به شخص A برسد . و ممکن است بعد از این A چندین هزار نفر شخص باشند که مطلب را از این شخص کپی کرده باشند . ما از حرف A استفاده کردیم که نشان دهیم شخص اولی که متن ازش کپی شده را نشان دهیم . شخص A چند حالت بیشتر ندارد . فرضا متن کپی شده حکایتی است که نشان می دهد دیگه آشغال روی زمین نریزیم و یا فحش ندهیم .. با متنی بسیار زیبا و تکان دهنده یادمان می دهد که فحش دادن کار زشتی است . حال فرضیات زیر مطرح است :

1- شخص A خود روشنفکری است و فی البداهه این متن را ساخته تا شاید با گردش در فضاهای مجازی دیگر فحشی در جامعه نشیده نشود .. که این وضعیت کاملا واضح است که خود شخص این کار را نمی کند و به قدی از شعور رسیده که دیگران را هدایت می کند و ما نیز مشکلی نداریم

2- شخص A با خواندن کتاب مطلبی برایش جالب بوده و برای ما در گروه ها ارسال و ما نیز کپی کرده ایم و پخش شده . شخص A مطالعه دارد و طی مطالعات زیاد این حرف ها را به دست آورده است.شخصی که مطالعه می کند یعنی به حدی فرهیخته شده که چنین چیزی را ارسال کرده چون فحش دادن از نظر خودش بد بوده که چنین مطلبی را ارسال کرده است

3-شخص A کلا کارش سرچ کردن کتابهاست و اینترنت که یک چیزی پیدا کند که تازه باشد و توی گروه قرار دهد که خود این هم فاجعه ای است .. مانند کلیه اون هزاران نفر ..

حالا ما چه کار می کنیم ... فقط کپی .. نوشخوار .. اما دریغ از درک و فهم این مطالب .. فقط می خواهیم نشان بدهیم که گاو  نیستیم . ما روشن فکر هستیم. می فهمیم .. و همین ما در بیرون آشغال میریزیم .. در صف هل می دهیم .. اعصاب نداریم . فحش می دهیم .. داد می زنیم .. حق مردم رو می خوریم .. حرفای قشنگ فقط توی فضای مجازی هستند نه دنیای حقیقی .. همه ایرانی ها در فضای مجازی چیزی ساخته ایم که نیستیم. . هر اروپایی وارد گروه های ما بشود گمان می کند همه فرشته ایم و ایران بهشتی است چون همه به این درجه رسیدند که چه مطالبی برای هم بفرستند پس کشورشان چه بهشتی است . همه میگیم مسئولان ما دزد هستند اما خودمان که کارمند ساده هستیم رشوه می گیریم .. میگیم ژاپنی ها کار می کنند تا کشورشان پیشرفته هست اما تو ایران همه خوابند .. انگار ما بیداریم .. به همه ایراد می گیریم .. ایرادایی که لازمه کسی برای خود ما هم بگیرد..ما فقط زیبا حرف می زنیم .. دریغ از عمل .. دریغ از اینکه عمل کنیم. می گویند آقا خودرو نخرید و همه هم تصدیق می کنند .. اما همه هم توی صف های وام خودرو هستند. برای اینکه خودرو فروشان کثیف به منافع برسند و فروش کنند و جنس های بنجل و بی کیفیتشان را به مردم بدهند. کداممان از این حرفهای قشنگ چیزی یاد گرفتیم و عمل کردیم .. این حرفا فقط یه کار می کنند  اونقدر حرفای قشنگ میزنیم و همه به به می کنند فکر می کنیم خیلی خوب و استاد و روشن فکر و باهوش و با فرهنگ و نخبه هستیم .. اما در اصل تخمه هم نیستیم. فقط گمان می کنیم .. اما عمل نه .. من به این عمل .. می گویم .. نوشخوار اطلاعات ... فقط نوشخوار می کنیم .. دریغ از عمل..

بحث زیاد است و فرصت در اپیزود کم .. دوست ندارم پست زیاد شود .. پست تمام می شود حکایت .. دفتر هم چنان باز است و باقیست ( اگه اشتباه نکنم :) ) ..

به خدا می سپارمتان ..

موفق باشید


++  عزیزانم به تازگی کم لطف شده اید و به اپیزود سر نمی زنید ..

نظرات  (۳)

حرف حق جواب نداره :)
به پایان امد این دفتر. حکایت همچنان باقیست. ..
پاسخ:
:)) احسنت ....
معمولا دلیل من برای کپی کردن این چیزا (نوشته ها و یا تکه های قشنگ کتابها ) اینه که بقیه هم لذت ببرن. مثلا تو یه گروه نوشته ای خونده بودم از یه کتاب که واقعا قشنگ بود. اون رو برای یکی از همکلاسی هام فرستادم تا اون هم لذت ببره :)
این چیزا در روز باعث میشه بیشتر تامل کنم. و سر یکی از این چیزا واقعا یه کارایی هم کردم در همون جهت :)
پاسخ:
شما اینطور هستید ... اما بقیه .. فکر نکنم .. خود من که اینطوری نیستم ... فقط نوشخوار می کنم .. خودم رو مثال زدم تا به کسی بر نخوره :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">