اپیزود

چیزی که می فهمم ( فک کنید توییتره )

اپیزود

چیزی که می فهمم ( فک کنید توییتره )

به جای خواندن .. حرف می زنیم

دوشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۱۲ ب.ظ

خیلی از ما ایرانی ها در تمامی مسایل صاحب نظریم . همیشه فکر می کنیم استادیم. یک خط اچ تی ام ال رو می بینیم و اسممون رو می ذاریم توسعه دهنده وب. با ته ظرف روغن صدا در می آوریم و اسممون رو می گذاریم تنظیم کننده . در حمام داد می زنیم و خواننده می شویم . دو دفعه به بی بی سی نگاه می کنیم و میشویم فعال سیاسی مدنی ، در دلالی سر یکی کلاه می گذاریم و می شویم فعال اقتصادی ویا تاجر . اسم صادق هدایت و شنیده ایم و می شویم متخصص ادبیات و از این قبیل خیلی زیاد است .

چرا هیچ وقت نخواستیم که بخوانیم . در اینستاگرام همه در بیوگرافی شان به زبان انگلیسی نوشته اند . شاید میلیونی باشد که حتی یک پست به زبان انگلیسی دارند. اما اگر یک خارجی توریست وارد همین تهران باکلاس که همه به قول گفتی شاخ و درجه یک هستند شود حتی یک نفر هم نمی تواند متوجه شود این چه می گوید .. همه در اصل طبل توخالی شدیم . صدامون خیلی زیاد شده . اما داخلمون هیچی نیست . به همه بی شعور می گویم . نا فهم می گوییم . ایراد می گیریم اما یک خط کتاب نمی خوانیم . نمایشگاه کتاب برگزار می شود انگار سیزده به در است.

به جای 10 تا خواندن و یکی حرف زدن . 0 تا می خوانیم و صد تا حرف می زنیم.

کی درست می شود ... خدا بهتر می داند .

نظرات  (۲)

  • نـیلو بانـو :)
  • سلام دوست عزیز بهتر از خودمون شروع کنیم ...
    چون تا خود مردم خود را فرهنگ سازی نکنند هیچ کس قادر به این کار نیست 
    فرهنگ سازی زوری غیر ممکن است !
    :)
    پاسخ:

    باید از خودمان شروع کنیم .

    متاسفانه در این اپیزود باید این مساله را مطرح می کردیم . چون متاسفانه چنین چیزی هست . اما ما بزرگترین رسانه دنیا را در اختیار داریم که به آن اینترنت می گویند. آیا نمی توانیم فرهنگ سازی کنیم؟ چرا پیشنهاد ندهیم . برای مثال من خودم با اینکه خودم را صاحب نظر نمی دانم اما اکثرا به سایت های ضعیفی که چشمم خورده اعلام کردم که تغییراتی رو انجام بدهند و کیفیت سایتشون رو بالا ببرند. و یا اگر مطلبی رو انتشار کردند که صحیح نبوده به اطلاع شان برسانم.

    می توانیم . هر کدام از ما یک صفحه در اینترنت در اختیار داریم . آیا نمی توانیم فرهنگ سازی کنیم؟ می شود... باید بخوایم ..

    این زور نیست .. پیشنهاد است

    متاسفانه ... خیلی متاسفانه
    پاسخ:
    باید فرهنگسازی کنیم .. همین
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">