اپیزود

چیزی که می فهمم ( فک کنید توییتره )

اپیزود

چیزی که می فهمم ( فک کنید توییتره )

دخالت در کار خداوند

شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۵۴ ب.ظ

سلام

در این اپیزود می خواهم یک چیزی را اعتراف کنم. هیچ وقت در کار خدا شک،فکر نکنید و نظر ندهید . بگذارید در ابتدا یک خاطره برایتان تعریف کنم.

زمانی من بچه بودم . می گفتم خدایا چرا مگس،پشه، وسوسک ها را آفریدی؟ پشه را کبوتر می خورد اما خب سوسک ها که در فاضلاب هستند . به سم ها هم دارند مقاوم می شوند. و به همه میگفتم خدا در رابطه با خلق سوسک اصلا حکیم نیست. و واقعا سوسک های حمام به چه دردی می خورند. در مقابل تشعشعات هسته ای هم که مقاوم هستند .. کبوتر ها هم که اصن دسترسی بهشون ندارن. میشد همون پشه رو خدا خلق می کرد و تمام ..

تا اینکه یک روز .. در بی بی سی .. دیدم که سوسک ها را میگیرند و با نصب یک کیت کامپیوتری انها را هدایت می کنند تا به تاسیسات هسته ای وارد بشوند و کارهایی که باید رو انجام بدهند. چون سوسک ها در مقابل تشعشعات مقاوم هستند. سوسک با نصب کیت مانند رباط می شود . البته در حال آزمایش هستند و به زودی به بهره برداری می رسند. تا آنجا که گفتم .. جل الخالق.. حالا حکمت خلق سوسک رو هم فهمیدیم. پس دیگر راجع به چیزی نظر نمی دهم و می گویم خدایا شکرت برای حتی خلق حشرات موزی.. شاید همه اینها روزی با پیشرفت علم به درد همه ما انسان ها بخورند.

ما مغزمان کوچک هست . و نمی توانیم در حد حکمت و علم خداوندی تفکر کنیم و بگوییم چرا این را خلق کرده است . چرا آن را خلق نکرده است . پس فقط اوست که به هر چیزی داناست.

موفق باشید

نظرات  (۵)

بسیار تامل بر انگیز... :)
  • آلبرت کبیر
  • سلام ... تو کار خلق خدا هم درست نیس دخالت کرد چه برسه به خود خدا :)
    پاسخ:
    اگر کاری که خلق خدا انجام می دهد تاثیر روی زندگی و یا حالت و یا هرچیزی از ما بشود باید دخالت کرد.
    دخالت تو کار خدا نیست که :) یه سری سواله که ذهن ما به خاطر کمبود هاش براش پیش میاد :)

    + بهترین دعا به نظرم اینه که خدا اون چیزی که خیر و صلاح ماست و خودمون ازش بی اطلاعیم رو توی دلمون  محبوب کنه و توی دعاهامون قرار بده ... یجورایی رضا برضائک :) در ظاهر ربطی به پستتون نداره اما من با خوندن این پست واقعا این حس بهم دست داد که متاسفانه یا خوشبختانه نوشتمش :)
    پاسخ:
           نظر زیبایی بود .. ان شاالله
    حتی قبل از این کشف بشری هم سوسک ها خیلی کارها توی این پهنه  ی هستی بر عهده داشتند:)
    تو سطر اول  یا باید یه فعلِ نکنید  بعد از شک اضافه کنید چون حذف به قرینه اینجا جواب نداده و جمله ناقص شده یه جورایی.
    پاسخ:
          

    1- با تشکر از نظر زیباتون و انتقاد سازنده تون .. والا من در یک زمان دو / سه تا کار رو با هم انجام می دم . صد بارم گفتم وقتی تایپ می کنم کسی صدام نکنه چون باید با انشای صحیح بنویسم .گاهی وقت ها غلط های فاحش املایی هم می توانید درون پست های من ببینید . انشایی که جای خود دارد.چون صد ها بار هنگام تایپ من را صدا می کنند و یک لحظه حواس پرتی سر و ته جمله را کامل به هم می زند.

    درمورد رمان ها .. من رمان های و باز هم لیلی، عشق بی خبر می آید،غزال،در امتداد حسرت، دالان بهشت و.. و.. و.. چندین تا رمان دیگر رو مطالعه کردم . اما جز افسردگی و تلف کردن وقت چیزی عاید ما نمی شود چون متاسفانه رمان نویسان ایرانی هنوز خیلی ضعیف تر از حتی نوشتن یک دختر دبیرستانی در خارج از کشور هستند. متاسفانه وقتی که نویسندگی رمان در اکثر سایت ها به 11 سال رسیده شما باید فاتحه ادبیات رمان رو در ایران بخوانید. دیدم که بچه 12 ساله رمان نوشته توش پر شراب و ... و واقعا افتضاح .. یک تقلیدی از رمان های موجود در بازار.شما فکر کنید آثار این نویسندگان چقدر بد هستند که وقتی از روی آنها تقلب و رو نویسی و باز نویسی هم می شود حساب کنید چه خواهد شد !

    متاسفانه امروزه هر شخصی فکر می کند به راحتی می تواند با یک خودکار یا روان نویس یونی بال و یک بسته کاغذ آچهار بشیند و رمانی مثل رمان های شیکس پی یر و حتی الکساندر دوما بنویسد!

    اصلا صحیح نیست . شما تهران مخوف رو هم بخوانید همچین وضعیتی رو دارد .. یا حتی یادگار شب . در هر صورت خیلی وقته آنقدر کار می کنم که شبها زود خوابم ببرد و دیگر این لغات مسخره داخل رمان ها را نگاه نکنم. اما خب برای تنوع .. و مخصوصا برای خوابیدن در شب .. خیلی خوب است.

  • فاطمه صادقی
  •   لبخند بزن به نسیمی که مدام نوازشت می کند .
    و به بلبلانی که با حس وشوقی وصف ناپذیر برایت ترانه ای عاشقانه سر می دهند.لبخند بزن به دیروزی که خوش بود و به امروزی که زیباست و به فردایی که رویایی
    خواهد بودلبخند بزن به آسمانی که برای لطافت زمین زیر پایش، اشک شوق جاری می سازد.
    لبخند بزن به شقایق ها، نیلوفر های آبی و نرگس ها…..لبخند بزن به تمام گلهای عالم که از زمینی سخت می رویند و جهان را زیبا می سازند.لبخند بزن به خدایی که با نعمتهایش، لبخند را میهمان لبهایت می کند.
    شاد باشی دوست عزیز:)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">