اپیزود

چیزی که می فهمم ( فک کنید توییتره )

اپیزود

چیزی که می فهمم ( فک کنید توییتره )

کدام راه ؟

پنجشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۲۰ ب.ظ

سلام . بعد یک مدت تاخیر  زیاد و تو هوای خیلی افسرده آور تهران اپیزود شماره 24 رو تقدیم می کنم . زندگی ما همیشه از اپیزود هایی تشکیل شدند .. و امروز من قصد دارم شما رو با یک اپیزود احساسی ... مهمانتان کنم ..

خودم به شخصه هوای ابری رو خیلی دوست دارم و چند روزی هست که هوای تهران ابری میشه . مخصوصا طرف های ما. بارون دیشب که زیرشم حدوا یک ساعت موندیم یه سرما خوردگی بهمون هدیه داد. و گلو درد.  خب زیاد حرف نمی زنم چون معتقدم پست های طولانی رو کسی نمی خونه ..

اول قصد دارم یک سوال بپرسم از شما که مخاطب اپیزود 24 هستید.

فرض کنید روی یک تپه هستید... طرف راست شما .. شخصی است .. به جنس مخالف شما .. شما عاشقانه او را دوست دارید . اما او مطلقا شما را دوست ندارد .. و دست چپ شما .. شخصی است به جنس مخالف شما .. او عاشقانه شما را دوست دارد و او را مطلقا دوست ندارید. هر دو در حال افتادن از کوه می باشند. و هر کدامشان که از یک خار آویزان شده اند تنها پنج ثانیه فرصت دارند تا شما نجاتشان دهید. و تا هر کدام از آنها به اندازه سه ثانیه فاصله دارید ... کدام را نجات می دهید؟ کسی که دوستش دارید و شما را دوست ندارد؟ یا شخصی که دوستش ندارید و شما را دوست دارد؟

ممکن است خیلی از شما این را شنیده باشید... جواب شما چیست...

منتظر بحث های زیبای شما در کامنت ها هستم .

و اما نظر من .

من دختری را نجات می دهم .. که من را دوست دارد. چون برایم اتفاق افتاد و من کسی را انتخاب کردم که من را دوست دارد . شاید من دوستش نداشتم اما او من را دوست داشت. در اصل به کسی که عشق در دل دارد فرصت زندگی دادم . تا بتواند زندگی کند .. او آنقدر به شما محبت خواهد کرد که شما فراموش خواهید کرد چنین شخصی را دوست داشته اید و مرده است. از نظر من باید شخصی را نجات داد که شما را دوست داشته باشد . نه سنگی که شما را دوست ندارد.

وقتی فردی که شما را دوست ندارد بمیرد .. می گویید دوستم نداشت. اما زنده باشد بیشتر عذابتان خواهد داد. و از طرفی شخصی که دوستش ندارید تا آخر عمر عذاب وجدان نخواهد گذاشت زندگی کنید.

پس معقول ترین کار از نظر شخصی بنده نجات شخصی است که شما را دوست دارد .. نه شخصی که شما دوستش دارید . منتظر نظرات زیبای شما هستم . من داخل زندگی ام این را انتخاب کرده ام و از انتخابم پشیمان نیستم . شخصی را انتخاب کرده ام که دوستش نداشتم . اما حال شخص اول رو فراموش و به شخص دوم عشق می ورزم .. چون او فرصت زندگی با من را به من می دهد .. اما آن کسی که دوستم نداشت و من دوستش داشتم .. جز عذاب چیزی برایم نداشته است.

شما کدام راه را انتخاب می کنید؟

تا اپیزود بعدی خدا حافظ شما باشد

نظرات  (۲۲)

آره، انتخاب شخص دوم انتخاب درستیه ((((-:
من هم کسی رو که من رو دوست داره نجات میدم.
 البته شاید شما به این فکر نکردید که : موصوعی که میگه من "عاشقانه فلانی رو دوست دارم " اجازه نده بزارم که اون بمیره. میدونید. خب اگه این واقعا احساسی باشه احساسات شما اجازه نمیده که فکرتونو بکار بندازید و. بگید به این دلیل و به اون دلیل اونی که منو دوست داره "بهتره " که زنده بمونه. احساسات شما خیلی زودتر از اونچه که فکر کنید براتون تصمیم میگیره.
 البته اگه قرار بود به من یک لیوان أب بدن و بگن تا 10 بشمار و هر چقدر که میخوای فکر کن فردی رو که منو دوست داشت انتخاب میکردم (یعنی حداقل امیدوارم ک اونو انتخاب میکردم )


پاسخ:

       صد درصد هم همینه . یعنی انتخاب عقلانی و احساسی . اما من انتخاب احساسی ام رو تعریف کردم.

در نهایت احساس ... این انتخاب رو انجام دادم ..

می دونید چرا .. چون مطمئنا همون شخصی که شما رو دوست نداره اگر جاتون برعکس بشه شما رو نجات نمی ده . پس بهترین انتخاب .. همین هست ... و من هم بهترین انتخاب رو انجام دادم

به این راحتیا نیست
باید دید تو اون موقعیت ، تو عمل ، آدم چه کاری رو انجام می ده!
اینجا آدم عاقلانه تصمیم می گیره...

خب
عاقلانه و درستش هم اینه که کسی که دوستت داره رو نجات بدی!

دلیل من ، اینه:
به احترام عشقی که به من داره نجاتش می دم... :)
شاید تو اون لحظه فقط وفقط یجور سپاس گزاری باشه !!
اما
قطعا همین فرد کاری خواهد کرد که من هم به اون عشق بورزم... :)

پاسخ:

بله .. عاقلانه ترین تصمیم همین هست ..

دلایل شما هم کاملا صحیح و متین هست و در راستای تکمیل کلام شما هم باید یک مورد رو اضافه کنم

که اگر جای شما و شخصی که شما رو دوست نداشت عوض می شد .. آیا او شما رو نجات می داد؟

مطمئنا نه !

پس درست ترین انتخاب همین هست .. بودن کسی که دوستتان ندارد .. بدترین درد هاست . اما اگر نباشد می گوییم نیست ...

اونی کِ منُ دوست دارد ! (:
پاسخ:
درود بر شما :)
اون سوال که پرسیده شد واسه مجردا خوبه ... منو دخیل نکن :))
پاسخ:
:)))))))
مَمنون .. ایشالا شما هَم سلامت باشین .. :گُل
  • عرفـــــ ـــان
  • خب معلومه اونی که دوستم داره رو نجات میدم :)
    فتوشاپَم خوب نیست . وارد نیستَم ..
    آره خُب ..
    خواهِش .. (:
    من تو مردن هیچ کدومشون دخالتی نمیکنم! :دیییییییییییییییییییی
    +
    جدای از شوخی! چون این چیزی ک شما اسمش رو دوست داشتن یا عشق میذارید! برام تعریف شده نیست! درنتیجه نمیتونم بگم کدوم شخص رو نجات میدادم!


    معلومه کسیو که دوسم داره نجات میدم.
    ببخشین میپرسم ولی...شوما الان کسیو که انتخاب کردین اندازه اونی که دوسش داشتین دوسش دارین؟(این موضوع برامنم پیش اومد ولی نتونستم کسیو که اون منو دوس داشت بپذیرم.حس کردم اذیت میشه و یه ظلم هم در حقه اونه و هم خودم)
    معلومه کسیو که دوسم داره نجات میدم.
    ببخشین میپرسم ولی...شوما الان کسیو که انتخاب کردین اندازه اونی که دوسش داشتین دوسش دارین؟(این موضوع برامنم پیش اومد ولی نتونستم کسیو که اون منو دوس داشت بپذیرم.حس کردم اذیت میشه و یه ظلم هم در حقه اونه و هم خودم)
    پاسخ:
    نظر شما قابل احترام هست
    بله. من الان اون شخص رو بیشتر از کسی ک دوستش داشتم و دوستم نداشت ددست دارم
    با ورودش ب زندگیم هم.زندگی منو.شیرین کرد و هم زندگی خودش شیرین شد
    همه جوره پشت منه.
    پس ظلم نیست . الان خیلی هم راضیم
    اما هرکی نظر خودشو داره
    منتظر حضور مجددتان هستیم:)
    با اجازتون لینکتون کردم.تا حور گرممو بازم داشته باشین:))
    و...جدا از شوخیه بالابراتون خوشحالم..خداروشکر..ولی میتونم تصور کنم چقد اولش برا اون سخت بوده.خیلی خوبه که جا نزدین.مرد به شوما میگن.خیلی چیزایی دیگم تو ذهنم هس که بگم ولی ...نوشتش کردن سخته.همینا رو فعلا ازم بپذیرین.ممنون از حضورتون.

    پاسخ:
    واقعا از کامنت زیبای شما ممنونم ..
    و خیلی هم خندیدم ..
    ماشالا بخش دوستان وبلاگتون خیلی زیاده :))) . ممنون از لینک کردنتون
    من انتخاب درستی کردم و خیلی خوشحالم. ممنونم از لطفی که به من در کامنت داشتین
    در مورد انتخابم باید بگم نیازی به تعریف و تمجید نبوده. خودمو گذاشتم جای اون ..
    گفتم اگ با حسرت من بمیره تا عمر دارم نمیبخشم خودمو. منم مث اون عاشقم. میفهمم طرفت تفهمه و دوستت نداشته باشه چه زجری داره.
    پس انتخابش کردم تا اونم مث من زجر نکشه.من پسرم و شاید تحمل کنم
    اما اون دختره و شاید تحمل نکنه.این یعنی انتحاب عقلانی. وارام ارام شخصی ک شما ذو دوست داره اگر بهش فرصت بدین .. شما رو هم علاقه مند میکنه فقط فرصت میخاد
    ببخشید از اینکه زیاد حرف زدم و غلط املایی هم زیاد داشتم..
    مجددا منتظر حضور گرمتان هستم..
    ولی من میترسم...از اینکه نتونه عاشقم کنه.اصن قده دنیا عادمه مخالف جز من برا این مسئله وجود داره..ترجیح دادم خودم ردش کنم تا درگیر مخالفت دیگران نشه.میدونین...بعی وقتا ادم یه چیزایی میبینه که یهو میخوره تو ذوقش.شاید از قصد و عمدم نبوده..ولی من...از اونایی نیستم که بتونم ندید بگیرم.فراموششم کنم یه روزی دوباره یادم میفته که مثلا چ کرده.بعد بهش دلسرد میشم.نممیخوام یه روزی برسه که بگم..کاش قبول نمیکردم.
    خواهش میکنم.این چ حرفیه.وبه خودتونه:)
    قابل نداشت.دوستام؟؟اره زیادن.خدابیشترشون کنه.البته از اوناییو که واقعن دوستن;)
    پاسخ:
    بسیار هم عالی.  
  • امیر محمد امیری
  • به نظر من این مطلب شما مصداق بارز فداکاریه
    این که بالاخره یکی باید کوتاه بیاد یا ما برای اونی که دوستمون داره یا اونی که دوستمون نداره برای ما ...
    اما درکل اون شخصی که شما رو  دوست داره از نظر من به اندازه اون شخصی که شما عاشقش هستید قابل احترامه...

    پاسخ:

    فداکاری که سود داره نه ضرر ..

    من واقعا از این انتخاب راضی هستم و مشکلی هم ندارم .

    اون شخصی که دوستم نداره واقعا قابل احترام نیست . اما شخص من خودمو می ذارم جای کسی که دوستم داره ..

    شوما مردین.یا یکیو میخواین.یا نمیخواین!!ولی من تو فهم این مسئلم با خودم مشکل دارم.برا همین دوس ندارم کسیو مچله خودم کنم.اره سیستم ذهنیه ماها با هم فرق داره یکمم هیچی از دلم بیرون نمیره.برا همین...

    اصلا کار راحتی نیستا!!!اصلن نیست.بقیه بعضی وقتا جایه مشاوره جات تصمیم میگرن.بنظرم برا همچین تصمیمایه بزرگیی یه پختگیو عقل بیشتری میخوام.میدونین من از اونام که عشقه بی دلیلو کلا نمیفهمم.برا همین یکم شرایط ذهنیم سخت تره.
    مرسی بابته وقتی که گذاشتین.واقعن ممنون.حس میکنم یه مشاور خووووب پیدا کردم.اصلنم زیاد حرف نزدین.سلامت باشین:)
    فقد!!!با اجازتون کامنتای تویه وبمو از حالت نمایش درمیارم.بازم ممنون
    پاسخ:

    ببینید . مردها سنگ دل نیستن که یکی رو انتخاب کنند . مرد ها فقط سخت عاشق می شوند . همین. خیلی سخت. همیشه عشق اول برای هر مردی مثل یک اسطوره در ذهن و قلبش می مونه .

    اما همیشه آدم باید با عقل تصمیم بگیره . عشق اولش رو باید طروی انتخاب کنه که واقعا عشق باشه. مردها هم عاشق میشوند و ممکنه که اشتباه هم تصمیم بگیرند . اما صحیح ترش اینه مرد ها عقلانی تر تصمیم می گیرند . چون هضم می کنند . اما دختر ها نمی تونند و پشت سر هم اشتباه می کنند.

    از این نظر که برای همچین تصمیم هایی نیاز به پختگی کامل دارید حرفتون بسیار متین هست و صحیح.اما نباید اجازه بدید مشاور ها زیادی دخالت کنند . شاید بهتر باشه بگم که اون شخصی که من رو دوست نداشت اول دوستش داشت . دو طرف مشاور های زیادی داشتند . منتها یکی مثل من گوش نمی داد و یکی مثل اون زیادی گوش می داد . نخوردن خانواده ها به هم و پسر خیلی پولداره و و دختر پولدار نیست و منطقه فقیر نشین تهرانه و چندین هزار عامل دیگه مغز رو شستشو دادند و کلا من دیگه چنین آدمی برام خیلی غریبه شده . مهم نیست برام. اما مشکل اینه که این مشاور نماها خیلی زیادی حرف می زنند.

    پس باید پخته تر بشین. ضمنا یک نصیحت برادرانه کنم . عشق اگر دلیل داشته باشه دیگه عشق نیست!

    باز تکرار می کنم ملکه ذهنتون بشه. عشقی که دلیل داشته باشه عشق نیست . عاشق باید بی دلیل باشه.عشق باید بی دلیل باشه. عشق یعنی طرف ظلم هم بهت می کنه باز عاشقشی .. که من بودم.

    پس دیگه این حرف رو نزنید. حس بی دلیل عشقه .. وگرنه اگه به دلیل قیافه خوب و مهربونی و دست پخت خوب و.. بخواین عاشق بشین که این هوسه و عشق نیست. عشق دلیل نمی خواد ..

    وقت هم که انجام وظیفه بوده و همین که به حرفام گوش دادین مایه خوشحالی منه.من مشاوره خوب نیستم . تجربه خوبی دارم. امیدوارم حرفام بهتون آرامش بده نه اینکه تصمیم رو حرفای من بگیرید. شرایط ذهنیتون رو خودتون باید حلش کنید و آسونش کنید. شما هم سلامت باشید ان شاالله همه چیز درست میشه. به خدا توکل کنید.

    جمله آخرتون که از حالت نمایش در می آورید رو متوجه نشدم فقط. با تشکر

    خودم رو میشناسم که در هر دو حالت عذاب وجدان من رو خواهد کشت..واسه همین منم خودم رو باهاشون میندازم پایین سه تایی با هم بمیریم :دی

    ولی خب بستگی داره.. گاهی آدم یه نفر رو انقدر دوست داره که حاضره بخاطر اون بمیره ولی عشقش یه خار به دستش نره..
    و گاهی آدم از یکی که دوستش داره بخاطر دلایلی متنفره و حاضر نیست هیچ جوره اون شخص و علاقه اش رو تحمل کنه...

    اما اگر در هر دو حالت علاقه نرمال و معمولی باشه خب ترجیحا باید کسی رو نجات داد که دوستم داره...
    کِ اینطور .. خواهِش ..
    مِرسی ممنون .. سلامت باشید ..
    لطف داریـد :گُل
    بلی . یکی از بیکاران و معتادان هستم :))
    خوبه ..
    شاید هر دو راه و شاید هیچ کدام و شاید اصلا خودم رو فقط به کشتن میدادم

    اره واقعن.مردا سخت عاشق میشن ولی اگه بشن...واویلاس.پاش میمونن.تحت هر شرایطی.مشکلمه منم همینه که طرف بیخیال نمیشه.عذاب وجدان داره اینکه تو به خوشیات برسی و یکی دیگه تو تبت باشه.ولی به هیچ وجهم نمیتونم دوسش داشته باشم.ازش بدم نمیاد ولی دوسشم ندارم.
    باعقل تصمیم میگیره که عاشق کی بشه؟؟اصن نمیتونم عشقو درک کنم.اگه قرار پایه عقل بیاد وسط مطمئنن منطقم باید توش باشه و میشه همون دلیل خاستنو اینا.شاید دلیل اصلیم اینه که هیچ مشاوری نداشتم.اجازه ندادم حتی کسی بدونه چه برسه به اینکه بخوان شستشوی مغزیمم بدن.ولی حرف تو دوروبرم زیاد هست.
    وا!!اینطوری که شوما میگین شوما باید منصرف میشدین نه اونی که قرار بود به یه شرایط بهتر برسه!نه؟!مهم خوشبختیه الان شوماس که فقد میتونم از طرف شوما شکر کنم.
    با این حرفتون که دخترا اشتباه میکنن کاملا موافقم.تصمیم گرفتن برا یه دختر خیلی کار مشکلیه.خیلی.منم با این طرز فکر و...اینا.اصن داغونم:)
    تجربس که مشاور میسازه وگرنه تو کتابا پره همون چیزاییه که این دکتر مکترا میگن.بازم سپاس.
    منظورم این بود که تو دید افرادی که میان وبم نمونه:)
    پاسخ:
           پاسخ خصوصی شد ...
    ولی اینم هست که ..اون پسری که میپذیره با دختری که عاشقشه  بمونه باید جوری مرد باشه که پاش وایسته.نه اینکه همه چیو بندازه گردنه دختره چون اون خاستتش.همچین چیزی الان خیلی کم پیدا میشه.خیلی.
    پاسخ:

    من چیزی رو گردن کسی نگذاشتم .. تا تهش واستادم ... چون درد کشیدم ... دردشو کشیدم ..

  • فائزه تکلو
  • ب نظر من شما تاحالا عاشق نشدی:)
    البته خودم هم ظاهرن نشدم چون توی وبلاگم نظرم رو راجع ب عشق گفتم ک ی تلقینه و خیلیا بهم گفتن ک تو عاشق نشدی ک اینو میگی!
    ب هرحال من اصلا نمیدونم.مطمئنم اگر دچار این شرایط بشم هرکدومو ک نجات بدم عذاب وجدان اون یکی داغونم میکنه:(
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">