اپیزود

چیزی که می فهمم ( فک کنید توییتره )

اپیزود

چیزی که می فهمم ( فک کنید توییتره )

بلاگ . آی ار

سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷ ب.ظ

اپیزود امروز شاید یک کم به انتقاد از سایت بیان بپردازد . آن هم نه یک انتقاد نا جوانمردانه .. بلکه یک انتقاد سازنده.

در بلاگ شما نمی توانید دامنه شخصی متصل کنید مگر هزینه پرداخت کنید.چیزی که تمامی سرویس های وبلاگ دهی آن را به صورت رایگان قرار دادند. حال ما اگر در امکانات اختیاری تمامی فید ها را تا انتها پر کنیم باید سالانه سه میلیون تومان هزینه کنیم. اما ما در این حد بی انصافی نمی کنیم. ما چیز هایی که قرار هست یک وبلاگ خبری به آنها نیاز داشته باشد را در حالت انتخاب قرار می دهیم. ببینیم برای یک وبلاگ داشتن در بیان باید چه قدر هزینه کرد.

کلمات کلیدی مطلب رو روی 20 کلمه قرار می دهیم.کلمات کلیدی وبلاگ خب شما حساب کنید هر پست بیست کلمه داشته باشد شما حدودا پنج هزار کلمه کلیدی خواهید داشت ( حداقل حساب شده برای یک وبلاگ متوسط)  . شاید یک وبلاگ دانلود نرم افزار باشد. دویست موضوع رو هم برای وبلاگ در نظر می گیریم.صفحات مستقل معلوم نیستند که چند صفحه می خواهیم.پس این را روی صد در نظر می گیریم.برای راحتی و بروز بودن باید بیست نویسنده را در وبلاگ داشته باشیم حداقل. و همه آنها سطح دسترسی هم می خواهند .فرضا پیامک هم به سایت ندیم و آن را صفر دز نظر بگیریم.چون وبلاگ خبری هست و بیست تا هم نویسنده دارد حداقل ممکن است بیست تا هم در روز مطلب داشته باشد. جاوا اسکریپت صیغه چهارم فعل مضارع که در همه سرویس ها رایگان هست رو هم قرار می دهیم.بلاخره در سایت باید نظرسنجی چیزی باشد. پس با احتساب 20 نویسنده و این همه موضوع .. ممکن است تعداد پست هایمان تمام شود . پس روی بیست هزار پست ست می کنیم.. یک دامنه هم بهش می دهیم.کلا بی خیال صندوق بیان می شویم و آمار رو هم از وبگذر می گیریم. حساب می کنیم می بینیم برای یک همچین وبلاگی باید سیصد و شش هزار تومان سالانه پرداخت کنیم.

حال بیاییم شرکت های هاستینگ خیلی معروف را که قیمت های بالایی هم دارند مقایسه کنیم.

میهن وب هاست برای سه گیگابایت و دویست و پنجاه گیگابایت پهنای باند ماهانه مبلغ 88هزار تومان

حتی اکر پکیج داخل ایران رو هم قصد سفارش داشته باشید یک گیگابایت 133 هزار تومان.

با جستجوی هاستینگ ها می توانید یک وبسایت رو با این قیمت خریداری کنید که ترافیک ماهانه اش نیز یا نامحدود است و یا 400 گیگابایت و 300 گیگابایت است.

حال اگر بخواهیم تمامی امکانات را روی فول قرار دهیم باید سالانه سه میلیون تومان پرداخت کنیم. آیا این امر صحیح است؟

حال من برای همین اپیزود بخواهم یک پکیج کاملا سطح پایین به صورت زیر سفارش دهم ببینید چقدر باید هزینه کنم؟

1000کلمه کلیدی وبلاگ - 50موضوع - 50 صفحه مستقل - 10 نویسنده به همراه دسترسی آنها - 10 مطلب پیامکی در روز - امکان جاوا - 20000 عدد مطلب - 1 عدد دامنه و قید بیان باکس و آمار بازدید را هم بزنم باید مبلغ دویست هزار تومان پرداخت کنم . ضمنا این را هم به اطلاع برسانم که ترافیک ماهانه این سایت رایگان نبوده و آن هم تمام میشود . یک روز دیدید ترافیک صفر شده و بلاگتان باز نمی شود و باید ناقابل پول ترافیک را بهم بدهید.

من با سالانه 200 هزار تومان می توانم یک وبسایت باز کنم با بهترین امکانات. ترافیک نامحدود . منابع سرور بالا . به نظر شما چرا بیان این همه پول می گیرد. درسته که تبلیغات روی سایت شما نیست اما این قیمت ها واقعا ظلم به کاربران بلاگ است.

چرا برای دامنه پول می گیرید.چرا برای تعداد مطلب پول می گیرید. حداقل ترافیک را رایگان می کردین. یک کاربر باید حدود 18 هزار تومان پول دامنه دات آی آر پرداخت کند و 16300 تومان هم به بیان باج!! دقت کنید .. باج!!

پرداخت کند. می توانستید یک دامنه را حداقل رایگان کنید .امکان جاوا را رایگان کنید . ترافیک ماهانه را رایگان کنید. ولی برای پست ها خب پول بگیرید. واقعا این قیمت ها شدیدا بالاست . اینطور که من حساب کردم شما صد برابر از تبلیغات کردن پول در میاورید که این مساله گول زدن کاربر است . می توانید خیلی این قیمت ها را پایین بیاورید و بهتر کنید . متاسفانه ما ایرانی ها فکر می کنیم گران بفروشیم به سود می رسیم. در صورتی که اصلا اینگونه نیست . اروپایی ها جهانی می فروشند و سود می کنند . می شد یک هاست خوب برای اپیزود در نظر بگیرم اما خیلی دوست داشتم اپیزود روی یک سرویس وبلاگ دهی باشد و یک وبلاگ باشد. وگرنه جوملا خیلی قوی تر از این سیستم خواهد بود .

به نظر شما این قیمت های بسیار بالای بیان منصفانه هست یا خیر . نظرات زیباتون رو ارسال کنید . منتظر نظرات بسیار زیبای شما هستیم .

نظرات  (۵)

همم، شدیدا موافقم
پاسخ:

       اپیزود بعدی هم همراه ما باشید تا ادامه بحث رو تقدیمتون کنیم..


اینجوری بهش فکر نکرده بودم.
همه ی سرویس ها یکسری سیاست ها دارن. اون از بلاگفا این از بیان.
دلم نمیخواد بگم ولی : "چ میشه کرد؟!"

البته که منصفانه نیست. من نمیدونستم برای اتصال دامنه پول میگیرن :|
پاسخ:
اپیزود بعدی شرح بیشتری خواهم داد
  • فائزه تکلو
  • خب شاید تا حدودی حق با شماست.اما در اصل اون امکاناتی ک شما ذکر کردید همه هم نیاز نیست خب.من خودم اینجا فقط 10هزار تومان کد جاوا رو برای ی سال خریدم.حداقلش خیلی خیلی راضی تر از بلاگفا هستم
    فکر کنم اگر ب امکانات و قابلیت ها اضافه کنن ب جرئت میتونم بگم نوش جونشون.مثلا همین سیستم دنبال کننده و اینا ک خیلی خوبه حداقلش وقت ادم گرفته نمیشه و خیلی چیزای دیگ :)

    ب هرحال انتقاد واردی بود!
    متشکر
    پاسخ:

           ممنون از لطفی که فرمودین و کامنتی که قرار دادید.

    باید به عرضتون برسونم که من از بلاگفا متنفرم و اپیزود بعدی حسابی از این نظر به باد انتقاد گرفتمش. اما این هم نا جوانمردانست. بلاگفا این امکان دنبال کردن رو داشت . فقط این نام رو نداشت. گزینه وبلاگ دوستان دقیقا همین کار رو انجام می داد. بعد فردا روزی آمار وربلاگتون بالا رفت باید به عنوان ترافیک ماهانه هم پول به بیان پرداخت کنید این واقعا ظلمه به کاربر هست که حتی ترافیک ماهانه سایت هم باید کاربر پرداخت کنه خب به نظر من آدم یک سایت باز کنه خیلی بهتر از اینجاست . از نظر کیفیت خب خیلی سرتر از بلاگفا هست و همه ما هم میدانیم . قالب های شیک و زیبا و سنگین و محیط بسیار جالب و خوب مزایای این سرویسه و اینکه با جدیدترین تکنولوژی اطلاعات رو روی سرور نگه می داره و به گفته خودشون (اگر راست باشه که صد درصد راسته ) تند تند از منابع سرور ها بک آپ گرفته می شود. انشاالله اپیزود بعدی حتما همراه ما باشید :)

    خب بلاگفا امکان دنبال کردن به این صورتی که تو بیان هستُ نداشت ...
    و خیلی چیزای دیگه ...
    البته در مجموع باهاتون موافقم :)

    + هرجا اسمتونُ میبینم فکر میکنم اکو داره! :دی
    جالبه :)
    پاسخ:

          خوشحالم که موفق هستید :)

    اکو ؟

    منظورتون رو نفهمیدم .. خوشحال شدم از حضور سبزتون

    هامون هامون رو میگم!
    انگار اِکو داره که تکرار شده :))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">